درحال خواندن: بالاخره God of war Ragnarok منتشر شد!
God of War Ragnarok

زمان مطالعه: ( تعداد واژه‌ها: )

بالاخره God of war Ragnarok منتشر شد!

توسط | در 29 آگوست 2023 | ۰ دیدگاه

نسخه جدید بازی خدای جنگ یعنی God of war ragnarok ، که یکی از بازی های بسیار مورد انتظار این ماه بود بالاخره منتشر شد!

هم اکنون Sony Santa Monica در شرایطی مشابه با فورد کاپولا، کارگردان اسطوره ای فیلم God of war ، در زمان ساخت فیلم God of war 2 قرار دارد. همانند این فیلم، بازی God of war ragnarok نیز عضو جوان و شجاعی از خانواده را مورد توجه قرار می‌دهد. 

از بعضی جهات این بازی پیشرفت های مهمی نسبت به نسخه قبل داشته است. داستان، پرفورمنس، و موسیقی هر کدام استثنایی هستند، و این داستان زیبای نوردیک را به زندگی می‌آورند.

 این بازی وقتی با داستان زیبای خود قلب شما را در یک دست نگه می‌دارد، با مبارزه وحشیانه و تخیلی، استخوان‌هایش شما را نیز با دست دیگر خرد می‌کند. همه این جنبه ها گرد هم می آیند تا یک حماسه تاریخی را شکل دهند و یک اثر برجسته دیگر را به دنیای بازی های ویدئویی اضافه می‌کنند.

God of war ragnarok

تا جایی که می توان بدون لو دادن داستان گفت، داستان کراتوس چند سال پس از آخرین نسخه بازی خدای جنگ در سال ۲۰۱۸ ادامه می یابد، این قطعا یکی از آن بازی هایی نیست که در آن همه چیز بدون انجام اولین بازی، یا حداقل تماشای خلاصه داستان، واضح باشد (‏که البته خلاصه احتمالا تنها به عنوان چیزی برای یادآوری اتفاقات مفید است، نه بیشتر)‏. 

راگناروک آخرالزمانی به وقوع می‌پیوندد، و اتفاقات حول محور آرتئوس می چرخد. زمان Fimbulwinter ناآرامی های پیش از راگناروک فرار رسیده است و در طول این سال‌ها، آرتئوس قوی‌تر شده‌است، و لوکی با تجربه‌تر شده است، و سعی کرده است پدرش را متقاعد کند که به او اعتماد کند. یادآوری های زیادی به بازی خدای جنگ سال 2018 انجام می شود، به صحنه های شکاری که آرتئوس در آن ها به کراتوس، پدرش، ثابت می کرد که دیگر کودک نیست.

 اما این تنها یک مقدمه نیست: راگناروک آرام نمی‌نشیند، پس از یک نبرد آغازین شکست آور، اولین گام این سفر جدید ترک قلمرو یخ زده میدگارد و پیدا کردن خدای غایب نورس در این جهان گسترده‌ است.

شاید مانند بازی سال ۲۰۱۸ این صرفا یک داستان گویی نباشد، اما راگناروک طرح‌های بسیار بزرگتری دارد. این یک حماسه گسترده است که همیشه در حال حرکت است بدون این که هیچ وقت جهت گیری اصلی خود را از دست بدهد، و همانطور که بارها و بارها با انتظارات بازیکن بازی می‌کند، او را به لبه صندلی می‌چسباند. 

این یک اثر جاه‌طلبانه است که به طور شگفت انگیزی با اجرای خیره‌کننده و با سرعتی کم نشدنی به سوی پایان پر سر و صدای خود می شتابد. این سفر بیش از ۲۸ ساعت طول نمی کشید، ماموریت های جانبی کوتاهی در طی مسیر اصلی وجود دارد، اما پس از پایان هنوز کارهای زیادی برای انجام باقی می ماند.

مفاهیم مربوط به سرنوشت و قربانی کردن در مرکز داستان قرار دارند و دائم با این پرسش سر و کار داریم که آیا خون ریخته شده قوی تر از جوهر قلمی است که این داستان ها را می نویسد؟ این بازی تنها خوانش هایی سطحی از این تم‌ نوردیک به ما ارائه نمی‌دهد؛ در عوض، به هر شخصیت و انگیزه‌های او، احترامی که شایسته آن هستند داده می‌شود. این یک نتیجه‌گیری واقعا خاص و مناسب از حماسه نورس کراتوس (‏Norse saga) است، و همچنین به برخی از ارجاعات آشفته‌اش از یونان نیز کمک می‌کند.

پیچ و تاب‌هایی وجود دارد و تعداد زیادی از آن‌ها داستان اصلی را تغییر می‌دهند، نتیجه آن ها تعادلی بین نمایش های پر سر و صدا و گفت و گوهای آرام است. شخصیت‌های قدیمی و جدید، بخش‌های مهم خود را بازی می‌کنند، از جمله ویژگی‌های تازه بازی خاطرات نورس مانند داستان های تور و اودین، و خطی از گفتگو به ندرت بین آن‌ها دیده می شود. این ها تصاویر منحصر به فردی هستند، و این یک اعتبار برای Sony Santa Monica و بازیگرانی است که هر کدام از نقش ها را بازی می‌کنند. 

با وجود سرشار بودن از اسطوره و ملودرام، هنوز هم جنبه های زیادی از طنز وجود دارد که تقریبا همیشه باعث خنده می‌شود، این طنز می‌تواند یک تخلف عجیب و غریب دیگر باشد و یا هیجان ساده کراتوس از خوردن سوسیس.

God of war ragnarok

یک نمایش هیجان‌انگیز دیدنی و یک تلاش هیجان‌انگیزتر برای به دست گرفتن کنترل امور، God of War Ragnarok نبرد و ماجراجویی را با هم ترکیب می‌کند تا یک حماسه نو و فراموش‌نشدنی به نام Norse saga بسازد. 

God of war: داستان عالی، اجرای عالی، مبارزات بی نظیر، این یک اثر هنری کامل از اول تا آخر است. با بازتاب تم‌های اصلی آن، این بازی تمام چیزی است که یک دنباله باید باشد: احترام به اصل و نسب افسانه‌ای آن، اما نترسیدن از بردن آن به مکان‌های جدید. خدای جنگ راگناروک یک دستاورد بزرگ است و یک معیار عالی جدید ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بسیاری از بازی های مشابه آن در مقایسه، فناپذیر به نظر برسند!

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *