درحال خواندن: بررسی حالت چند نفره Call of Duty: Modern Warfare 2

بررسی حالت چند نفره Call of Duty: Modern Warfare 2

نوشته شده توسط AmirHossein.DSH در فری گیمز
Call of Duty: Modern Warfare 2
زمان خواندن: ( تعداد کلمات: )

اطلاعات بازی 

نسخه ریبوت شده بازی  Modern Warfare 2 تجربه کلاسیک تری از حالت چند نفره در Call of Duty را نسبت به سال‌های گذشته به ارمغان آورده است. با نقشه های بهتری که متناسب با بازی 6v6 معمول و حرکات ماشینی ساخته شده اند. گیم پلی Modern Warfare 2 واقعا حس بازگشت دوباره و جدیدی به روزهای گذشته را می دهد، اما متاسفانه این مجموعه هم کمبودهایی دارد و شخصی سازی اسلحه ها بیش از حد پیچیده و سخت شده است.

فهرست مطالب

حالت چند نفره Modern Warfare 2 همان تیراندازی سریعی است که شما انتظارش را دارید. نقشه های استاندارد امسال برای بازی های 6v6 کوچک تر شده اند. به همین دلیل لحظات آرام و بی دردسر و حرکات بدون فکر کمتر شده است و شما تقریبا همیشه خود را در مرکز فعالیت می بینید. بازی Modern Warfare 2 حرکات شتابان خود در سال‌های گذشته را کاهش داده است، اما این به این معنی نیست که شما نمی‌توانید سبک بازی اسلحه و فرار را انتخاب کنید. گیم پلی هم کمی درهم پیچیده است، چرا که این حرکات بیشتر با نسخه اورجینال سری Modern Warfare برابری می کنند البته تا نسخه 2019.

حرکات بازی

حرکات سر به اندازه نسخه 2019 در Modern Warfare 2 روان و سریع نیست و حرکت  پرش خرگوشی از  نسخه Beta به بعد، کمی ضعیف شده است. شما هنوز هم می‌توانید در یک گوشه‌ای بپرید، اما سرعتی بسیار بالا و فراتر از حد که به شما اجازه دهد در سراسر نقشه گشت بزنید و جست و خیز کنید، وجود ندارد. این باعث می‌شود که حرکات حالت چند نفره نسبت به موارد گذشته محدودتر و کندتر باشد که در واقع تغییر بزرگی است. در چند سال اخیر  Call of Duty تعداد زیادی از بازیکنان عادی را که در تلاش برای مقابله و برخورد با آشفته بازار این حرکات بوده اند را در وضعیتی نابرابر گذاشته است.

ویژگی‌های بازی

بازی Modern Warfare 2 با حالت‌های معمولی، مزایا، امتیازات و killstreaks ها، عرضه و راه اندازی شد، اما در حال حاضر چند ویژگی قابل توجه دارد که در بازی امسال قرار ندارند. Call of Duty معمولا به پلیرها یک بخش سربازخانه از منو با لیدبورد ها و سابقه مبارزاتی می داد که می‌توانستید با آن عملکرد آن‌ها را ببینید، اما سربازخانه‌ای در Modern Warfare 2 وجود ندارد. 

این واقعا نامید کننده است، چون من به شخصه بازی‌های خوبی داشته‌ام و در کنارش تعداد بازی مفتضحانه هم وجود داشته است، اما هیچ راهی برای دیدن عملکرد کلی خود ندارم. نداشتن یک آمار و گزارش مناسب برای قضاوت و سنجیدن پیشرفت، باعث می‌شود که مسابقات با گذشت زمان کمتر رضایت بخش باشند. 

بله این فقط یک تک تیرانداز ارکید است، ولی خیلی خوب می‌شود اگر بتوانم ببینم که آیا در حال پیشرفت هستم یا خیر و یا قدرت سنجش موفقیت‌های خود در حالت‌های مختلف بازی را بسنجم. بازی های Call of Duty معمولا دارای بخش کاملی از  Boot Camp و چالش‌های مهم هستند که می‌توان آن‌ها را دید و در ازای XP و جوایز کارت تلفن کامل کرد، اما آن‌ها هم در این سری وجود نداشتند.

COD MWII

یکی دیگر از مشکلات بازی، Infinity Ward این است که Modern Warfare 2، بخش بزرگی از پلیرهای اصلی را به دلیل نداشتن Hardcore Playlist از بین برد، که سازنده حالا اسم آن را به Tier 1 تغییر داده است و می گوید در تاریخ 16 نوامبر با عرضه فصل 1 و Call of Duty: Warzone 2.0 منتشر می‌شود. یک جامعه کامل از پلیرهای هاردکور وجود دارد که همیشه می‌توانند این مود را در  زمان راه اندازی بازی کنند. پلیرهایی که نمی‌دانستند پلی لیست مورد علاقه‌شان دیگر در دسترس نخواهد بود. تمام این ویزگی‌ها دیگر نیستند و نبود Hardcode Playlist بسیار بد و ناراحت کننده است، چرا که قرار بود این یک بازگشت دوباره به Call of Duty کلاسیک باشد.

یکی از بزرگ‌ترین ایرادات Modern Warfare 2019 طراحی در اطراف سازه‌های عظیم بود که می‌توانستید از آن برای تمام مودها، هر تعداد بازیکن مختلف و سبک‌های بازی متفاوت استفاده کرد. این یک مشکل بود، چون در بازی مولتی پلیر Call of Duty، رویکرد ” یک اندازه ، متناسب همه ” به درستی کار نمی کند.

نقشه‌های مختلف در Modern Warfare 2

خوشبختانه Modern Warfare 2 نقشه‌های استاندارد زیادی را در اختیار بازیکنان قرار داده است که باتوجه به تجربه 6v6 بهتر طراحی شده است . درحالیکه  Ground War برای حالت Large-Scale ، “Battle Maps” قرار داده است.

نقشه های استانداردی وجود دارند که بخشی از نقشه بزرگ‌تر Ground War هم هستند. اما به نظر می‌رسد نسخه استاندارد نقشه هنوز هم اندازه مناسبی برای بازی چند نفره دارد. برای مثال Mercado Las Almas یک نقشه قوی برای 6v6 برای همه حالت‌های بازی است. اما می‌توان لوکیشن را در محیط Las Almas در نقشه Guijarro Ground War پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

10 نقشه استاندارد و 5 نقشه مبارزه‌ای وجود دارد. نقشه های محبوب عبارت‌اند از Mercado Las Almas که یک فروشگاه کوچک با راه های پر شور و حرارت است. صرف نظر از حالتی که انتخاب می کنید در Mercado همیشه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. یکی دیگر از نقشه های قبلی ، نقشه Crown Raceway است که یک نقشه شبانگاهی در پیست مسابقه فرمول 1 می‌باشد.  این نقشه به طور کلی پیچیده نیست و به خوبی در تمام مودهای Modern Warfare 2 نمایان می شود.

البته تقریبا در هر نسخه از Call of Duty یک نقشه نامناسب و یا بحث برانگیز وجود دارد و امسال آن نقشه، Santa Sena Border Crossing است. این نقشه یک طراحی نامناسب و عجیب دارد، چرا که فقط یک مسیر طولانی از یک اتوبان پر از اتوموبیل را در بر می‌گیرد. چند ساختمان کوچک در دو طرف بزرگراه قرار دارد، اما به هرحال تنوعاتی هم در این نقشه وجود دارد. بخش بزرگی از درگیری‌ها در بین ترافیک اتومبیل‌ها اتفاق می افتاد که بسیاری از آن‌ها در این میان از شدت آسیب منفجر می شدند ‌و تنها یک نارنجک و  یا درجه کشتن (kill streak) می‌تواند باعث انفجار زنجیره ای آن‌ها شود که به نوبه خود مرگبار است.

اختلاف نسخه قبلی Modern Warfare، که نقشه هایش عمدتا بی نقص و همراه با پالت‌های رنگی وایت-واش شده بودند، نقشه های Modern Warfare 2 تنوع رنگی بالاتری دارد. این نقشه‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی خود بسیار بهتر هستند و تنوع مکانی در این نقشه ها به همراه رنگ‌های مختلف از یکنواختی جلوگیری می‌کنند. همینطور باعث می‌شوند که نقشه‌هایی مانند Mercado و Crown Raceway محیطی پویاتر و محبوب تر داشته باشند.

مودهای متنوع بازی

بازی Modern Warfare 2 دارای ۱۰ مود اختصاصی برای انتخاب در حالت چند نقره استاندارد است. این شامل تمام مودهای Team Deathmatch ،Domination ،Hardpoint ،Search and Destroy و Free-For-All می‌شود. تمام این‌ها می‌توانند زمان بسیار خوب و سرگرم کننده ای را در Modern Warfare 2 برای شما فراهم کنند. متاسفانه در اینجا فقط دو مود جدید به نام های Knockout و Prisoner Rescue معرفی می‌شوند که از نظر گیم پلی واقعی هنوز چیزهای زیادی از آن‌ها مورد انتظار است.

COD MWII

مود Prisoner Rescue یک حالت 6v6 است که بازیکنان باید در آن به نوبت در نقشه از دو زندانی دفاع کرده و آن‌ها را نجات دهند.  Knockout یک مود مشابه 6v6 بر پایه ” راندهای بازی ” است. با راندهای پر از شتاب که در آن برنده تیمی است که از ۵ راند ۳ راند را ببرد، جایی که هر دو تیم باید برای نگهداری و محافطت از یک کیسه پول بجنگند. Prisoner Rescue و Knockout هر دو حالتی برای زنده شدن شخصیت بعد از مرگ ندارند اما بازیکنان می توانند هم تیمی هایشان را دوباره احیا کنند و به بازی بازگردانند.

هر دو مود جدید 6v6 بسیار ضعیف هستند و این واقعا تاسف آور است که هر مودی که به تازگی در امسال به بازی اضافه شده بیش از حد شییه یکدیگرند. Knockout و Prisoner Rescue هر دو شبیه به هم بازی می شوند. معمولا راندهای مسابقه به Team Deathmatch تبدیل می‌شوند، منتها در این ها تعداد کمی از بازیکنان به خود زحمت می‌دهند که یک بازی هدفمند داشته باشند. در واقع این اغلب در مودهای بازی Call Of Duty اتفاق می افتد. مگر اینکه تدابیری برای ترغيب بازیکنان وجود داشته باشد که آن‌ها را به سمت بازی هدفمندانه بکشد. 

match ها اغلب می‌توانند به محلی برای کشتن تبدیل شوند که در آن به زمان بیشتر از امتیاز توجه می‌شود. به نظر می‌رسد که هر دو حالت برای معرفی یک حالت غیر معمول که سرعت آن بیشتر از جستجو و نابدی در بازی می‌باشد، است. اما هر دو آن‌ها در مقایسه با مودهای قدیمی تر  Call Of Duty مانند Black Ops 4’s Counter-Strike-like Heist فاقد خلاقیت درست و حسابی هستند.

جای خالی مودهای هدفمند 2v2 و یا 3v3 جدید مانند مود Modern Warfare 2019’s 2v2 Gunfight و یا Vanguard’s Champion Hill به طور  آشکاری حس می شود.

در واقع Gubfight یکی از لذتبخش ترین سورپرایزهای Modern Warfare بود و بازی ای تاکتیکی تر و هیجان انگیز تری را نسبت به Knockout و یا Prisoner Rescue برای بازیکنان فراهم می‌کرد‌. Modern Warfare 2 نه تنها خودش یک مود جدید مانند این را ایجاد نمی کند، بلکه جای Gunfight در عرضه جدید [حداقل الان] خالی است.

مود Ground War

Ground War براي کسانی که می‌خواهند مبارزه بزرگتر از 6v6 داشته باشند، دوباره باز می‌گردد، و مبارزه ای به بزرگی 32v32 را در نقشه های گسترده تر  فراهم می‌کند.  در Ground War دو حالت استاندارد و یا تهاجم برای انتخاب وجود دارد. استاندارد به مود Modern War 2019 که بسیار موفق عمل کرد، شباهت زیادی دارد. همینطور به یک مسابقه سلطه گرانه بزرگ با ۵ نقطه کنترل برای  به دست آوردن و نگه داشتن امتیاز تبدیل می‌شود. 

مود استاندارد مبارزه با تانک‌‌ها، ساپورت هوایی، مبارزه با قایق و نبرد در زیر آب به معنای واقعی یک سرگرمی به هم ریخته و جالب است. واقعا حس مود sandbox کال آف دیوتی را به آدم می‌دهد، طوری که انگار برای همه، امکاناتی در آن وجود دارد. Ground War یک نقشه پول بسیار قوی دارد، که هریک از آن‌ها دارای تنوع در ساختمان ها و توان پاسخگویی به تمام سبک‌های بازی و انواع سلاح ها را دارا هستند. 

Ground War: Invasion یک مود در سبک Team Deathmatch با سیستم امتیازی است که چیزی فراتر از گرفتن Kill برای به دست آوردن امتیاز در آن نیاز است. شما در آن برای از بین بردن Kill Streak دشمنان و یا نابودی وسایل نقلیه آن‌ها امتیاز می‌گیرید‌‌‌.

مود Invasion

Invasion یک تجربه 20v20 است، با نقشه‌های Ground War ای که بر همین اساس کوچک شده و مناطق آبی را جداسازی می‌کند. این به شما اجازه می‌دهد بتوانید اول از هر چیزی در خیابان‌ها و ساختمان‌ها در مرکز نقشه به مبارزه بپردازید. حذف فرصت‌های شنا و به دست آوردن وسایل نقلیه کمی سخت است، چون نبرد آبی یکی از بخش‌های جالبی بود که در Ground War هم به خوبی کار می کرد. 

نقطه ضعف دیگری که می‌شود آن را بیان کرد، این است که Invasion با بات پر شده است. هر تیم یک ست از سربازان هوش مصنوعی دارد و صادقانه بگوییم این موضوع اصلا جالب نیست. هوش مصنوعی حریف، بسیار ضعیف است و این نبردها را بی ارزش می کند. 

هر دو مورد معرف حالتی هستند که به شخصیت زندگی دوباره نمی‌بخشد ‌و سریع‌تر از جستجو و نابودی عمل می‌کند. این مود به مودی تبدیل خواهد شد که در آن بازیکنان Call Of را به آرامی و بی حوصلگی بازی خواهند کرد، چرا که حتی نمی‌دانند که آیا از آن لذت خواهند برد یا نه، در غیر این صورت تنها مکانی است که بازیکنان باتجربه احتمالا فقط به زمینی پر از بات ها بیایند و اسلحه های خود را در آن ارتقا دهند.

COD MWII

یکی دیگر از  امکانات اضافه شده، امکان بازی کردن نقشه های Modern Warfare 2 به صورت سوم شخص است. این یک پلی لیست جدا با مودهای Respawn ترکیبی است. قبلا ، در ایمپرشن های بتا گفته بودیم که در حین بازی دچار مشکل حرکتی شده بودیم. خوشبختانه،مود سوم شخص یکی از قابل توجه ترین تغییرات نسبت به نسخه بتا است. چرا که Infinity Ward پرسپکتیو را فعال کرده است و به دنبال آن شما می‌توانید،  وقتی اطراف را با بزرگنمایی بیش از ۴ برابر می‌بینید، از پرسپکتیو به حالت سوم شخص بروید.

این تغییرات در زوایه دید،  بسیار کمک کننده است و من حالا می‌توانم از مود بازی لذت ببرم و بدون هیچ نارضایتی زاویه دیدم را تغییر دهم. هنوز  در این مود، يك سری لغزش‌های کوچک وجود دارد، اما نمی‌تواند مانع من در بازی کردن شود. 

این تجربه ای لذتبخش تر از سبک قبلی است، که در آن دائماً بین زاویه دیدها جابه جا می‌کردیم، است. با نزدیکتر شدن به مود قدیمی 2009’s Modern Warfare 2’s third person Team Tactical، این مود مانند یک پلی لیست است که می‌توانم خودم را در آن ببینم که فقط برای خسته کننده نبودن مسابقات‌های استاندارد به آن سر می‌زنم. تماشا کردن اسکین‌های جذابی که از بتل پس های آینده گیرم می‌آید، خوب به نظر می‌رسد.

شخصی سازی سلاح‌ها

اگرچه Modern Warfare 2 با حرکات کلاسیک و طراحی نقشه‌های قدیمی، یکی از بخش‌های Infinity Ward، چند قدم جلوتر است، دیگری ویژگی شخصی سازی سلاح Gunsmith است‌. امسال Gunsmith سطح جدیدی از پیچیدگی برای باز کردن اسلحه ها و ساخت بهترین سازه ها، اضافه کرده است. سیستم پلتفرم جدید Gunsmith اساسا برای از بین بردن مشکل باز کردن یک نوع تجهیزات برای چندین اسلحه را ایجاد کرده است که در ظاهر امکان خوبی است، اما در عمل فقط نوع جدیدی از سردرد است.

باز کردن تجهیزات اسلحه‌ها دیگر یک فرآیند ساده برای ارتقاء سطح سلاح مورد نظر و استفاده شما نیست. در عوض شما مجبورید از سلاح‌هایی در سطح‌های دیگر استفاده کنید تا بتوانید این تجهیزات اضافی را برای سلاح‌های دیگر باز کنید. به عنوان مثال، من نمی‌توانستم از M4 استفاده کنم و آن را ارتقاء دهم. بعضی از تجهیزات، پشت استفاده و ارتقاء تفنگ تک تیرانداز و تفنگ‌های جنگی قفل شده بودند. من تقریبا در مرحله 48 از 55 بودم و هنوز تعداد زیادی از اسلحه‌ها و تجهیزات دیگر برایم قفل بودند. درحالیکه من بسیاری از اسلحه‌هایم را در بازی های قبلی باز کرده بودم.

به طور کلی این خوب است که نیازی به باز کردن تجهیزات برای چند اسلحه نداشته باشیم، اما پیچیدگی شیوه طراحی کل پلتفرم‌های سیستم می‌تواند برای بازیکنان جدید و یا حتی بازیکنان معمولی سخت باشد. تفنگ‌های تیرانداز و مسلسل‌های سبک خیلی مورد علاقه من نیستند اما مجبور می‌شوم آن‌ها را ارتقاء بدهم تا تجهیزاتی را که برای تفنگ‌های جنگی و مسلسل‌هایم می‌خواهم به دست بیاورم. به علاوه، بعضی‌ها دوست دارند اسلحه‌های ترجیحی خودشان را به کار ببرند و صرفا برای به دست آوردن موارد مدنظرشان از تفنگ‌‌هایی که به آن‌ها علاقه‌ای ندارند استفاده نکنند.

یکی دیگر از پیچیدگی‌های Gunsmith از ویژگی تنظیم دقیق Modern Warfare 2 است. به محض اینکه بتوانید به آخرین مرحله از یک اسلحه قابل شخصی سازی برسید، می‌توانید هر تجیزاتی را با این قابلیت به شکلی که می‌خواهید تنظیم کنید. برای مثال می‌توانید از لگد زدن تفنگ، هنگام استفاده از یک تجهیزات خاص کم کنید، در این صورت کنترلتان بر روی سلاح خود را کم می‌کنید. 

 این می‌تواند برای یک بازیکن معمولی که نمی‌خواهد خودش را درگیر ساخت یک ” سلاح متا ” کند سخت باشد، اما برای بازیکنان متعصب هاردکور که به استفاده حداکثری از سلاح‌های مورد علاقه‌شان اصرار دارند، عالی ست. Modern Warfare شخصی سازی را با محدودیت ۵ تجهیزات برمی‌گرداند که نسبت به سال قبل در Vanguard كه ۱۰ تا بود کمتر است. در کل بازگشت خوبی در ویژگی شخصی سازی سلاح ها است.

تیراندازی در Modern Warfare 2

Modern Warfare 2 همچین یک محدوده تیراندازی هم اضافه می‌کند که می‌توانید در آن اسلحه‌هایی را که برای ساختنشان زمان گذاشته اید امتحان کنید. این چیزی است که بازیکنان مدت زمان زیادی منتظرش بودند. داشتن گزینه‌ای برای آزمایش تجهیزات مختلف برای پیدا کردن بهترین چیز مناسب سبک بازی شما بسیار عالی است. اسلحه‌های Modern Warfare 2 هم عالی به نظر می رسند، با پویانمایی‌های بارگزاری مجدد و صدای تیراندازی که با کیفیت فوق العاده Modern Warfare 2019 برابری می‌کند.

همانطور که قبلا اشاره شد، Modern Warfare 2 همچین کارکردهای جدیدی از جمله شنا کردن، استتار و آویزان شدن از بلندی ها یا کناره‌های ماشین‌ها را اضافه می‌کند. این ویژگی‌ها به بهترین شکل ممکن در Ground War مورد استفاده قرار می‌گیرند و همه آن‌ها برای زمانی که در حال فرود آمدن با چتر بر روی ساختمانی هستید و می‌خواهید به آرامی و با زیرکی روی پشت بام بروید و به بازی ادامه دهید، بسیار عالی هستند‌.

COD MWII

همچنین Modern Warfare 2 همراه با مود Spec Ops عرضه و منتشر می‌شود، که یک تجربه همکاری دو نفره برای انجام ماموریت‌ها در مقیاسی بزرگ در Al Mazreh لوکیشن نقشه جدید انجام می‌شود. درحال حاضر ۳ ماموریت در دسترس است که بعد از انتشار بازی تعداد بیشتری از آن در دسترس قرار می گیرد. تا اینجا کار بیشتر وقت من صرف این ماموریت‌ها می‌شود که به من حس قرار گرفتن در بین Modern Warfare 2 2019 و Modern Warfare 2019 را می‌دهد. این ماموریت‌ها کمی Open World تر از مجموعه‌های مورد استفاده در نسخه‌های محبوب ۲۰۰۹ است، اما این نسخه ریبوت شده باگ کمتری دارد و با همان سیستم سخت Modern Warfare 2019 مواجه نيست.

یک بازگشت خوب از نظر طرفداران با Defender: Mt Zaya اتفاق می‌افتاد. این یک مود در سبک بقاء است که شما ملزم هستید در آن از یک مکان مشخص شده در برابر موجی از دشمنان دفاع کنید و خود نقشه هم یک نسخه بزرگتری از نقشه Dome Modern Warfare 3 است که فقط یک مود بقاء به آن اضافه شده است‌. با اینکه چیز جدید در آن وجود ندارد، اما می‌تواند تجربه‌ای سرگرم کننده و متفاوت از یک همکاری دو نفره باشد.

همچنین نسخه Modern Warfare 2 از Spec Ops یک لایه جدید با کیت ها را به مود معرفی می‌کند، که مانند بارگیری مجموعه ای از امتیازات، ارتقاء میدانی و نوارهای کشتار متناسب با نقشی است که انتخاب می کنید.

برای مثال کیت تهاجمی به شما این را امکان می‌دهد که یک زره اضافی را مجهز کنید و با ارتقاء سطح کیت مزایای بیشتری مانند بارگیری مجدد سریع‌تر دریافت کنید. شما به راحتی می‌توانید بدون استفاده از این کیت‌ها هر سه ماموریت Spec Ops را پشت سر بگذارید. اما اگر بخواهید به زمان انجام آن‌ها سرعت ببخشید این کیت‌ها می‌توانند مفید واقع شوند. امیدواریم که این کیت‌ها در آینده مفیدتر واقع شوند، چرا که در هر حال ارزش لول آپ کردن را ندارند. ناشر می‌گوید که این کیت‌ها در مود همکاری سه نفره که آن را ترکیبی از مبارزات و معماها توصیف می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، شاید در آنجا بهتر شوند.

من Modern Warfare 2 را روی پلی استیشن بازی کرده‌ام و دو روز اول با فریز و مشکلات مکرر ادامه بازی سخت بود، اما با بروزرسانی تعداد بسیاری از آن‌ها رفع شدند. باقی بازیکنان با مشکلات زیادی مانند گلیچ‌های Spec Ops و pinging مواجه شدندو تنظیم سلاح اختلال بازی غیرفعال شده اند. با تمام این‌ها من لحظات خوبی را با بازی سپری کرده ام، هر چند نمی‌توان این موضوع را که پکیج کلی آن ویژگی‌های اصلی مولتی پلیر را ندارد، نادیده گرفت. گیم پلی و حس کلاسیک آن است که من را شخصا به سمت بازی برمی‌گرداند و جذب می‌کند‌.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته شده توسط Amir Dashti

ممکن است علاقه داشته باشید