زمان بارگیری طولانی شد؟ کلیک کنید.
در حال بارگیری، لطفا شکیبا باشید.
Ori and the Will of the Wisps

گزیده‌ای از داستان و تاریخچه بازی Ori and the Will of the Wisps

نگاشته شده توسط آندرومدا در ویکی گیم

زمان مطالعه: (تعداد کلمات: )

Ori and the Will of the Wisps
کاتالوگ Ori and the Will of the Wisps

اطلاعات بازی

توسعه دهنده:
استودیو Moon

ناشران:
استودیو بازی Xbox
Iam8bit (سوئیچ)

کارگردان:
توماس مالر

تهیه کننده:
بلاژ ژیویکزینسکی

طراحان:
توماس مالر
کریس مک انتی

برنامه نویسان:
گنادی کورول
آندر گوناگا ایریوندو

هنرمندان:
دانیل ون لیوون
جرمی گریتون

نویسندگان:
جرمی گریتون
الکساندر او. اسمیت
بوریس هیستند
فرانسیسکا سونگرادی
کریس مک انتی

آهنگساز:
گرت کوکر

موتور:
یونیتی

پلتفرم:
ویندوز مایکروسافت
نینتندو سوییچ
ایکس باکس وان
Xbox Series X/S

تاریخ انتشار:
ویندوز، ایکس باکس وان
11 مارس 2020
نینتندو سوییچ
17 سپتامبر 2020
Xbox Series X/S
10 نوامبر 2020

ژانر. دسته:
پلتفرم ماجراجویی، مترویدوانیا

حالت:
تک نفره

Ori and the Will of the Wisps یک بازی ویدئویی ماجراجویی-پلتفرم و Metroidvania است که توسط Moon Studios توسعه یافته و توسط Xbox Game Studios منتشر شده است. این عنوان که در جریان E3 2017 معرفی شد، دنباله مستقیم Ori and the Blind Forest محصول 2015 است و در اسفند 1398 (مارس 2020) برای Xbox One و Microsoft Windows منتشر شد.

نسخه نینتندو سوییچ در شهریور 1399 (سپتامبر 2020) توسط Iam8bit منتشر شد، و نسخه ای بهینه شده برای Xbox Series X/S به عنوان عنوان راه اندازی آن در آبان 1399 (نوامبر 2020) منتشر شد. بازی تداوم روایت را با جنگل کور (Blind Forest) حفظ می‌کند و سفر شخصیت اصلی سریال اوری (Ori) را در منطقه جدیدی به نام نیون (Niwen) دنبال می‌کند.

این بازی توسط استودیوی Moon، یک استودیوی مستقر در وین با مشارکت کنندگان در سراسر جهان ساخته شده است. این بازی مبارزات تنومند جدیدی را معرفی می‌کند و جلوه‌های بصری آن از حالت دو بعدی در جنگل کور، به مدل‌های سه‌بعدی که در پس‌زمینه‌های چندلایه در Will of the Wisps بازی می‌شوند، بازنگری شده است.

پس از انتشار، Ori and the Will of the Wisps مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت و منتقدان از این بازی به عنوان نمونه ای از بیان هنری در بازی های ویدیویی یاد کردند. ستایشی که برای بازی انجام شد شامل داستان، شخصیت ها، تصاویر بصری، مبارزه، عناصر کاوش، محیط‌ها، دنباله‌های تعقیب و گریز و موسیقی متن بود. با این حال، انتقادات مربوط به مسائل فنی مانند مسائل مربوط به نرخ فریم و اشکالات بصری بود که تا حد زیادی با یک وصله یک روزه حل شدند نیز مورد توجه قرار گرفت.

فهرست عناوین Ori and the Will of the Wisps

گیم پلی

Ori and the Will of the Wisps یک مترویدوانیا دو بعدی است. یک بازی پلتفرم با تاکید بر اکتشاف، جمع‌آوری آیتم‌ها و ارتقاء، و بازگشت به مناطق غیرقابل دسترس قبلی. بازیکن ori، یک روح نگهبان سفید را کنترل می کند. به عنوان Ori، بازیکنان باید بپرند، بالا بروند، سر بخورند، و بین پلتفرم های مختلف شنا کنند تا معماهای پیچیده را حل کنند. گیم پلی به شکل Metroidvania باز می‌شود، با توانایی‌ها و ارتقاءهای جدید که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا مناطقی از نقشه را که قبلاً غیرقابل دسترس بوده‌اند، باز کنند. برخی از عناصر اساسی گیم پلی از فرنچایزهای Rayman و Metroid الهام گرفته شده اند.

 ori-and-the-will-of-the-wisps-gameplay

برخلاف نسخه قبلی خود Blind Forest، Will of the Wisps به جای قرار دادن دستی “پیوندهای روح” به ذخیره خودکار متکی است. سیستم ارتقای متوالی عنوان اول برای سیستمی از “shards” (الهام گرفته از سیستم “materia” سری فاینال فانتزی) کنار گذاشته شده است، که می‌توان آن را در طول بازی خریداری یا پیدا کرد تا آمار Ori را ارتقا یا تغییر دهد. حملات Ori را می توان از طریق یک منوی شعاعی مناسب مدیریت کرد، و گوی هایی برای افزایش سلامت و انرژی Ori را می توان در سراسر نقشه یافت.

حالت جدیدی به نام Spirit Trials در Gamescom 2018 نشان داده شد. این حالت بازیکنان را به چالش می کشد تا در سریع ترین زمان ممکن برای رسیدن به هدف مسابقه دهند. برای تقویت رقابت و استراتژی، بازیکنان می‌توانند بهترین زمان‌ها و مسیرهای طی شده توسط بازیکنان دیگر را ببینند. Will of the Wisps همچنین ماموریت های جانبی را از NPC ها برای به دست آوردن آیتم های کلکسیونی مانند Gorlek Ores که برای گسترش منطقه هاب بازی استفاده می شود، معرفی می کند

طراحی داستان بازی 

داستان بلافاصله پس از وقایع اوری (ori) و جنگل کور (Blind Forest) اتفاق می‌افتد و توسط درخت روح در جنگل نیوون روایت می‌شود. آخرین تخم کورو (Kuro) از تخم بیرون می‌آید و یک جغد به دنیا می‌آورد که Ori، نارو و گومو او را کوو می‌نامند و به عنوان عضوی از خانواده خود بزرگ می‌کنند. کو که با بال آسیب دیده به دنیا می‌آید، نمی‌تواند پرواز کند تا زمانی که گومو پر کورو را به آن بچسباند. ku و ori به پروازی می روند که در نهایت آنها را از نیبل (Nibel) خارج می کند و به نیوون (Niwen) می‌برد، جایی که طوفانی آنها را از هم جدا می‌کند.

جستجوی اوری برای کوو در نهایت آنها را به Kwolok، وزغی که بر فراز مرداب Inkwater  می برد. او به اوری می‌گوید که کوو در جنگل‌ خاموش است، خانه سابق موکی‌ها که اکنون به قبرستان متروک جغدها تبدیل شده است، اما با ناپاک بودن آب‌های نیوون، اوری باید چرخ‌های The Wellspring را دوباره به حرکت درآورد تا  جریان آب دوباره به راه بیافتد و بتواند به جنگل خاموش برود. Kwolok همچنین به Ori صدای جنگل را می دهد تا آنها را در سفر راهنمایی کند. در همین حین، نارو و گومو از طریق یک قایق به نیوون می‌روند تا اوری و کوو را پیدا کنند.

Ori-and-the-Will-of-the-Wisps

پس از به حرکت درآوردن چرخ‌های The Wellspring و پاک کردن آب نیون، اوری وارد جنگل‌های خاموش می‌شود. در آنجا دوباره با کوو متحد می‌شوند، اما این دو با Shriek، جغدی بد شکل و بدجنس که در بدو تولد یتیم بود و توسط بقیه همنوعانش طرد شده بود و بر جنگل های خاموش حکومت می‌کرد، برخورد کردند و نیوون را به وحشت می اندازد. Shriek به اوری حمله می‌کند و کوو را می‌کشد.

پس از اینکه اوری برای مرگ کوو سوگواری می‌کند، کولوک توضیح می دهد که صدای جنگل در قدرت کامل نیست و قادر به بازگرداندن کوو به حالت فعلی نیست. با توجه به عبور قبلی روح بید، نوری که با خود حمل می‌کرد به پنج نوک درهم شکسته شد که در سراسر نیوون پراکنده شد، و جنگل را در برابر فساد و پوسیدگی آسیب‌پذیر کرد که ارواح نگهبان ویلو و والدین Shriek را قبل از تولدش کشت. کوولوک به اوری وظیفه می‌دهد تا به دنبال دیگر نواحی نور بید روح (Spirit Willow’s light) باشد: حافظه، چشم‌ها، قدرت و قلب جنگل، اوری باید این چهار انرژی را با صدا ادغام کند تا نور درخت را پایدار کند.

کوولوک مرداب خود را ترک می‌کند تا به اوری کمک کند تا یکی از دیگر سوهان‌ها را پیدا کند، اما بدن او به زور توسط روح بدبو تسخیر می‌شود، موجودی که از زوال جنگل به دنیا آمده است و بدنش که چرخ‌های چاه‌سپرینگ را به هم می‌ریزد، علت آن بوده است. اوری کنترل موجود بر Kwolok را می‌شکند و به او اجازه می‌دهد آن را بکشد، اما مبارزه آنها باعث می‌شود که او به شدت زخمی شود. قبل از مرگ، کولوک از اوری می‌خواهد که نیوون را به شکوه قبلی خود بازگرداند و از آن محافظت کند.

اوری در نهایت هر پنج ویسپ را پیدا می‌کند و آنها را با هم ادغام می کند تا سیر، نور طلایی را اصلاح کند. اوری و سیر به سمت بید روح می‌روند و سیر آن را زنده می‌کند. با این حال، درخت به اوری می‌گوید که زمانش گذشته است و دیگر نمی‌تواند سیر را حمل کند، و از اوری می‌خواهد تا با نور ادغام شود تا نیوون را بازیابی کند، اگرچه اوری باید زندگی قبلی خود را پشت سر بگذارد.

بید روح قدرتش را به اوری می‌دهد، اما در همین هین Shriek ظاهر می‌شود و آن را می‌رباید. اوری Shriek را شکست می‌دهد و او به جنگل های خاموش برمی‌گردد تا زیر بال های اجساد والدینش بمیرد.اوری با سیر ادغام می‌شود، نیوون را شفا می‌دهد و کوو را با بال آسیب‌دیده‌اش احیا می‌کند که در این فرآیند نارو و گومو به موقع می‌رسند. کوو، نارو و گومو محل ادغام اوری و سیر را پیدا می‌کنند و درخت روح را که در آنجا در ابتدا شروع به رشد کرده، کشف می‌کنند.

آنها به شکوفایی درخت کمک می‌کنند و زندگی خود را به عنوان یک خانواده با هم ادامه می دهند،  و درخت روح نشان می دهد که در تمام طول مدت در واقع همان اوری است، و وقایعی را که منجر به ادغام با سیر (Seir) شد، بازگو می‌کند. در نهایت، درخت به طور کامل رشد می‌کند و زندگی از نو آغاز می‌شود، زیرا یک نگهبان روح جدید از آن متولد می‌شود.

توسعه و انتشار

اولین بازی Moon Studios، Ori and the Blind Forest، هم یک موفقیت انتقادی و هم یک موفقیت تجاری بود، اما دانیل اسمیت مشاهده کرد که بازیکنان درخواست بیشتری داشتند، زیرا توانستند بازی را در حدود هشت ساعت کامل کنند. اسمیت گفت که تیم آنها به این موضوع نگاه کردند که چگونه می توانند بازی را هم در مقیاس و هم از نظر دامنه گسترش دهند و در عین حال تداوم روایت را حفظ کنند. توسعه دهنده اصلی توماس مالر در مورد این تغییر دامنه و مقیاس گفت:«ایده این است که Will of the Wisps باید برای Blind Forest همان چیزی باشد که Super Mario Bros. 3 برای Super Mario Bros اصلی بود.»

همانطور که جنگل کور با اوری به پایان رسید که Sein را بازگرداند، موجودی از درخت روح که چندین توانایی او را به درخت روح نیبل (Nibel’s Spirit Tree) اعطا کرد، تیم وظیفه یافت نوع جدیدی از نبرد متمرکز بر غوغا را برای اوری با هدف‌گیری کشف کند.

جنبه هایی، که از توسعه داستان خبر داد. Ori شخصیت اصلی این بازی بود که فقط بر اساس آثار هنری دو بعدی ساخته شده بود. جرمی گریتون، هنرمند Blizzard Entertainment در زمان انتشار Blind Forest، تحت تأثیر این بازی قرار گرفت و بلیزارد را ترک کرد تا به استودیوی ماه بپیوندد تا به رهبری توسعه هنری در Will of the Wisps کمک کند، با یک تغییر عمده در ساخت و طراحی هنری بازی. همچنین شخصیت‌ها به مدل‌های سه‌بعدی که در پس‌زمینه‌های چندلایه پلی می‌شوند توسعه یافتند تا به‌طور یکپارچه، زیبا و بی‌نقص به‌نظر برسند.

این همچنین برای کمک به برنامه‌های مورد استفاده برای توسعه فرآیندهای انعطاف‌پذیرتر و ساده‌تر برای سینماتیک بازی مورد استفاده قرار گرفت. توسعه دهنده AM2R میلتون گواستی برای طراحی سطح پشتیبانی به تیم ملحق شد، و بخشی از طراحی سطح شامل بازسازی نقشه اصلی جنگل کور در دنیای Will of the Wisps و پیچیده کردن سطوح بیشتر در آنجا حضور داشت. گرت کوکر، که موسیقی متن بازی اول را ساخت، به ساخت موسیقی برای دنباله این بازی ادامه داد و تم های منحصر به فردی را برای هر یک از شخصیت هایی که اوری در طول بازی با آنها ملاقات می‌کند، به کار برد.

به دلیل گسترش‌های مختلف دامنه و مقیاس، مالر و همکار توسعه‌دهنده اصلی Gennadiy Korol گفتند که تیم در طول توسعه «crazy iterative» بود. تیم Moon Studios که در ابتدا حدود 20 نفر در زمان انتشار Blind Forest بود، و تا زمان تکمیل Will of the Wisps به 80 نفر افزایش یافت، اما مانند بازی اول، تیم در سراسر جهان بسیار غیرمتمرکز باقی ماند و تعداد کمی از اعضای آن در این بازی کار می‌کردند. و اغلب در خانه و از راه دور کار می‌کنند.

به دلیل افزایش دامنه، که اسمیت تخمین می‌زند سه برابر بزرگ‌تر از جنگل کور است، توسعه بازی بیشتر از زمان برنامه‌ریزی شده طول کشید و در نتیجه چند تاخیر ایجاد شد. اسمیت گفت که بخشی از این نظر که عملکردی با ماهیت Metroidvanias گره خورده است: “همه چیز به قدری به هم مرتبط است که اگر یک جنبه از بازی را تغییر دهید، غیرقابل اجتناب است که بقیه را تحت تاثیر قرار دهد.

فقط می‌توان گفت که زمان می برد تا تجربه ای را ایجاد کنیم که ما را تحت تاثیر قرار دهد. تا اینکه شما احساس کنید به آن جلایی رسیده است که همگان می‌خواهند از آن لذت ببرند. عاقبت برای اولین بار در E3 2017 بدون تاریخ انتشار مشخصی اعلام شد.

تریلر دوم یک سال بعد در E3 2018 با تاریخ انتشار برنامه ریزی شده در سال 1398 ش.س (2019 میلادی) فاش شد. در E3 2019، یک تریلر جدید تأیید کرد که نشر بازی به تعویق افتاده است اما تاریخ انتشار آن در 22 بهمن 1398 (11 فوریه 2020) برنامه‌ریزی شده است. تاخیر نهایی یک ماهه با تریلر انتشار نهایی بازی در The Game Awards 2019 اعلام شد و تاریخ انتشار 21 اسفند 1398 (11 مارس 2020) تعیین شد.

استودیوی بازی Xbox یک نسخه کلکسیونی را در همان روز اعلام کرد که شامل سی‌دی موسیقی مجموعه‌های پیانو، یک کتاب، بسته‌بندی ممتاز، یک کتاب هنری، و یک موسیقی متن اصلی در کنار دیسک بازی است. Ori and the Will of the Wisps در 21 اسفند 1398 (11 مارس 2020) برای Xbox One و Windows 10 منتشر شد. این یک عنوان 4K UHD، Xbox One X Enhanced و Xbox Play Anywhere است، و هر دو نسخه در هنگام راه اندازی به برنامه Xbox Game Pass مایکروسافت اضافه شدند.

اسمیت گفت که گنجاندن در Game Pass یک مزیت خالص برای آنها بود: “من فکر می کنم Game Pass وسیله ای عالی برای به دست آوردن آنچه ساخته ایم به دست گیمرهای بیشتری است و در نهایت، فکر می کنم برای Ori IP مفید است، برای افراد بیشتری که Ori را بتوانند بازی کنند.” نسخه‌ای برای Nintendo Switch در طی یک Nintendo Direct Mini: Partner Showcase اعلام شد و در  27 شهریور 1399 (17 سپتامبر 2020) به‌صورت دیجیتالی منتشر شد؛ نسخه فیزیکی بازی و نسخه‌های قبلی آن در 18 آذر 1399 (8 دسامبر 2020) منتشر شد.

در جریان نمایشگاه بازی های ایکس باکس در تیر 1399 (جولای 2020)، اعلام شد که این بازی یک نسخه بهینه شده با وضوح 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه برای Xbox Series X (و بعدا برای Xbox Series S تایید شد) دریافت خواهد کرد که در تاریخ 20 آبان 1399 (10 نوامبر 2020)عرضه شد.

کالکشن بازی Ori and the Will of the Wisps

افتخارات این بازی

Ori and the Will of the Wisps یک «universal acclaim» را برای نسخه Xbox One بر اساس 71 بررسی، یک «universal acclaim» برای نسخه Xbox Series X بر اساس 4 بررسی و یک «universal acclaim» برای نسخه Nintendo Switch بر اساس 24 بررسی دریافت کرد. و «hallmark of excellence» برای نسخه کامپیوتری این بازی بر اساس 44 بررسی، طبق وب‌سایت بررسی Metacritic. تا خرداد 1399 (ژوئن 2020)، این بازی توسط بیش از 2 میلیون نفر پلی شد.

در اواخر آبان 1399 (اواسط نوامبر 2020)، تعداد بازیکنان به 2.8 میلیون نفر راافزایش یافت. علاوه بر این، نسخه Nintendo Switch با The Last of Us: Part II، Half Life: Alyx، و هر دو نسخه Hades به عنوان دومین بازی با بالاترین امتیاز در سال 2020، تنها پس از Persona 5 Royal، است.

کریس کارتر از Destructoid بازی را تحسین کرد و آن را یک شاهکار نامید. او این بازی را «نشانه برتری» توصیف کرد و گفت:«ممکن است نقص هایی وجود داشته باشد، اما ناچیز هستند و آسیبی به بار نمی آورند.» کارتر به‌ویژه از جلوه‌های بصری بازی، پیشرفت‌های رزمی نسبت به نسخه قبلی بازی و همچنین «سکانس‌های تعقیب و گریز دراماتیک» تمجید کرد. با این حال، او به برخی از مسائل مربوط به نرخ فریم در نسخه Xbox One این بازی اشاره کرد.

مایکل گوروف از Electronic Gaming Monthly نظرات مثبتی را در مورد این بازی بیان کرد و ضمن اشاره به مشکلات عملکردی که نسخه Xbox One این بازی قبل از انتشار پچ روز اول از آن رنج می برد، اشاره کرد. گورف در ادامه خاطرنشان کرد که ori و اراده ویسپ ها هر کاری را که یک دنباله خوب قرار است انجام دهد انجام می دهد. مکانیک جنگل کور را اصلاح می کند، جهان را گسترش می دهد و مجموعه ای از حرکت ها و مفاهیم جدید را به کار می برد.

اما در دورانی که سرشار از «پلتفرمرهای احساسی» است، Will of the Wisps هیچ کاری برای برجسته کردن خود انجام نمی‌دهد. این یک تجربه خوب است، اگر نگوییم فراموش‌شدنی.» داستان و مبارزات، متعاقباً بازی را بهتر از نسخه قبلی خود می نامند. رینر گفت: “داستان فوق‌العاده است، دنیا نفس‌گیر است، و همه این‌ها در مقایسه با گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای که هم به‌عنوان یک بازی پلتفرمینگ و هم به‌عنوان بازی مبارزه‌ای اوج می‌گیرد، کمرنگ است.

استودیوی Moon با Will of the Wisps پیشی گرفته و تجربه‌ای را ارائه می‌کند، که هیچ آرامشی ندارد و باعث می شود بازیکن احساس باهوشی کند و هر چه پیش می رود بهتر می شود. منتقد GameSpot ، استیو واتس، بازی را نقد مثبتی کرد و مبارزات، کاوش عناصر، داستان و همچنین «انیمیشن و محیط‌های زیبا» را تحسین کرد. علاوه بر این، او اشکالات بصری گاه به گاه را به عنوان جنبه های منفی بازی برجسته کرد. 8 ماه پس از عرضه اولیه بر روی ایکس باکس وان، منتقد دیگر GameSpot، مایک اپستاین، به نسخه Xbox Series X امتیاز بالاتری داد و از پیشرفت‌های مختلفی که دریافت کرد و اصلاح مشکلات فنی که بازدارنده بازی بود، قدردانی کرد.

آستین وود، منتقد GamesRadar+، بازی و «موسیقی breathtaking»، جهان و پلتفرم آن را تحسین کرد. وود اظهار داشت که چند اشتباه کوچک اینجا و آنجا وجود دارد، اما اشتباه نکنید: من Ori و Will of the Wisps را دوست دارم. این یکی از بهترین پلتفرمرهایی است که تا کنون ساخته شده است، و یک پیشتاز آسان برای بازی سال است. اگر بازی اول را دوست داشتید، این بازی را دوست خواهید داشت.

و همچنین اگر داستان Ori را تجربه نکرده اید، به خودتان مدیون هستید که در حال حاضر در آن غرق شوید، مخصوصاً با هر دو بازی اکنون در Xbox Game Pass. من این را دوباره پخش خواهم کرد. بازی، گوش دادن به موسیقی متن آن، و یادآوری خاطرات شخصیت های آن برای سال های آینده از سرگرمی های ما خواهد بود. با این حال، وود برخی از نکات منفی را در مورد برخی از توانایی های بازی تصدیق کرد و سطح نهایی را «کمی ضعیف» نامید.

برندین تایرل از IGN نیز بازی را تحسین کرد و گفت: “Ori and the Will of the Wisps بازگشتی عالی به این پلتفرمر درخشان و زیبای جهان باز است، با داستانی تاثیرگذار برای تقویت چالش‌های جذاب. تایرل بیشتر از بازی به خاطر وفادار ماندن به نسخه اصلی تعریف کرد و در عین حال محتوای بیشتری نسبت به نسخه قبلی را تقدیر کرد. منتقد PC Gamer، تایلر وایلد، بازی را نقد و بررسی مطلوبی کرد و پلتفرم‌سازی، باس‌فایت‌ها و جلوه‌های بصری را تحسین کرد. با این حال، وایلد به انتقاداتی در مورد جنگ اشاره کرد و گفت:«خیلی سرگرم کننده نیست».

جاش وایز نویسنده و منتقد VideoGamer، این بازی را به خاطر گرافیک، موسیقی و پلتفرمینگ آن تحسین کرد و اظهار داشت که «در عرصه زیبایی و فراتر از آن، تعداد بسیار کمی در قلمروهای نادر Indie یا AAA وجود دارند که بتوانند آن را به چالش بکشند».

با این حال، وایز به برخی نکات منفی نسبت به طرح بازی اشاره کرد. تولا اونانوگا از  The Guardian این بازی را ستایش کرد و گفت:«بیش از هر چیز دیگری، Ori and the Will of the Wisps جشنی مست کننده برای  غرق شدن در این بازی است. از جلوه های بصری زیبای آن گرفته تا موسیقی محیطی و پاسخگو، چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد».

در مورد ظاهر و احساس این دنباله مورد انتظار، Onanuga برخی از جنبه های کمتر مثبت بازی را تصدیق کرد و داستان را در برخی مواقع مالیخولیایی خواند و گفت که مبارزه با دشمنان معمولی ممکن است بعد از مدتی کمی خسته کننده به نظر برسند. او نقد خود را با روشی مثبت به پایان رساند و گفت: “Ori and the Will of the Wisp یک چالش غیرقابل مقاومت است. توجه فوق‌العاده‌ای به جزئیات وجود دارد تمام دنیا با هیجان و خطر زنده هستند.

Time و Game Informer Ori و Will of the Wisps را به ترتیب در بین 10 بازی ویدیویی برتر سال 2020 و بهترین بازی‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی قرار دادند. واشنگتن پست Ori and the Will of the Wisps را در میان ده بازی برتر سال 2020 فهرست کرده است، در حالی که Paste این بازی را در لیست 20 بازی برتر خود در سال 2020 قرار داده است. Polygon بازی Ori and the Will of the Wisps را در میان 50 بازی برتر سال 2020 فهرست کرده است، در حالی که WhatCulture آن را در رتبه سوم در بین 20 بازی برتر ویدیویی 2020 قرار داده است.

Ars Technica نیز این بازی را در بین بهترین بازی های سال 2020 فهرست کرده است. گاردین این بازی را در بین 5 تا از 15 بهترین  بازی های ویدیویی سال 2020 فهرست کرده است. بلومبرگ این بازی را در لیست 5 تا از 15 بهترین بازی های ویدیویی 2020 فهرست کرده است. Ori and the Will of the Wisps رتبه 3 برتر را در بهترین بازی‌های Digital Foundry در سال 2020، و همچنین در رتبه 10 بهترین گرافیک بازی 2020 قرار داد. Ori and the Will Of The Wisps در شمارش معکوس بازی سال، Game Informer در شماره 5 ظاهر شد.

جوایز

این بازی نامزد جوایز جوی استیک طلایی 2020 (Golden Joystick Awards 2020) برای «بهترین طراحی بصری»، «بازی ایکس باکس سال» و «نهایی بازی سال» شد. این برنده بازی ایکس باکس سال شد. این بازی سه نامزدی در The Game Awards 2020 برای «بهترین کارگردانی هنری»، «بهترین موسیقی» و «بهترین اکشن-ماجراجویی» دریافت کرد، اما در هیچ رشته‌ای برنده نشد.

در جوایز 2020 از سوی آکادمی ملی بازبینان تجارت بازی های ویدیویی (به اختصار NAVGTR)، این بازی نامزد جوایز «هنر برجسته، فانتزی»، «طراحی عالی گیم پلی، فرانچایز»، «امتیاز میکس نور اصلی، فرانچایز» شد. و دسته‌های «طراحی کنترلی برجسته، دو بعدی یا محدود سه بعدی»، با بازی برنده تمام دسته‌هایی که به غیر از «طراحی برجسته گیم‌پلی، فرانچایز» نامزد شده بود.

این بازی در بیست و چهارمین دوره جوایز سالانه D.I.C.E در بازی ماجراجویی سال، دستاورد برجسته در طراحی صدا، دستاورد برجسته در آهنگسازی اصلی موسیقی و دستاورد برجسته در کارگردانی هنری، 5 نامزدی دریافت کرد. در نسخه 2021 جوایز بازی SXSW، این بازی نامزد بخش‌های «بازی ویدیویی سال»، «تعالی در انیمیشن، هنر و دستاوردهای بصری»، «تعالی در طراحی بازی» و «عالی در امتیاز» شد.

نظرات: 0

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته شده توسط آندرومدا

عناوینی که احتمالا دوست دارید بخوانید

نتیجه ای یافت نشد

صفحه مورد نظر شما یافت نشد. جستجوی خود را اصلاح کنید، یا از ناوبری فوق برای یافتن پست مدنظر استفاده نمایید.

FreeGames Logo SVG

مشترک خبرنامه ما شوید

 

برای با خبر شدن از جدیدترین اخبار و اتفاقات فری گیمز و یا مطلع شدن از شروع مسابقات، جنشواره ها و... حتما پیشنهاد می‌کنیم عضور خبرنامه فری گیمز شوید! 

با موفقیت مشترک شدید!

در پینترست پین کنید

این را به اشتراک بگذارید