فهرست مطالب
ایده پردازی بازی Evil dead
ایده یک «بازی ویدئویی Evil Dead» به طور مشخصی در اواسط دهه 2000 وجود دارد. فرنچایزهای B-movie به طور سنتی تاپیک تازهای برای ناشران و توسعه دهندگان مبتکر بوده که به دنبال کسبدرآمد سریع هستند، یعنی می توان گفت که من با انتظارات زیاد به سمت آخرین ماجراجویی Ash نرفتهام. Evil Dead یک فیلم کلاسیک کم فرهنگ است، و با توجه به رفتار بیرحمانهای با معاصرانش توسط تجارت بازیها ( شکارچیان ارواح ، رمبو ، سوپرانوها )، من خودم را برای یک قلع و قمع دیگر بستم. چیزی که انتظارش را نداشتم این بود که Evil Dead بهترین تجربه ترسناک چند نفره حداقل از زمان Dead By Daylight باشد. بازی کاملاً هیجانانگیز است و من مشتاقانه اجازه میدهم روحم را ببلعد.
الهام بخشی بازی EVIL DEAD
Saber Interactive، استودیو سازنده Evil Dead، به وضوح از Dead By Daylight برای الهامبخش اصلی خود استفاده کرده است. چهار بازیکن بهعنوان بازماندگان انتخاب میشوند که همگی از زامبیکشان پرطرفدار فیلمها جدا شدهاند و نفر پنجم کنترل یک شیطان نادیدهای را به دست میگیرد که دور نقشه زوم میکند و پورتالهایی را به جهنم باز میکند، به این امید که همه موجودات زنده را خاموش کند. بچه های خوب باید یک جنگل خالی از سکنه را طی کنند و مجموعه ای از مصنوعات را پیدا کنند تا نیروهای شیطان را در مدت زمان 30 دقیقه از بین ببرند. Dungeon master سعی میکند قبل از اینکه این کار انجام شود، طرف را ناتوان کند.

همه اینها در یک سکانس آخر بازی به اوج میرسد که در آن، اگر Demon player (بازیکنان شیطان) هنوز قهرمانهای داستان را شکست ندهد، یک فرصت هولناک برای نابود کردن Necronomicon ایجادشده که قبل از اینکه به دنیای زیرین تبعید شوند، خواهند داشت. اگر شما یک کهنه سرباز DBD هستید، از قبل از ریتم های اصلی اینجا آگاه خواهید بود. بازماندگان زمان زیادی را صرف غارت خواهند کرد، زیرا به اهتزاز درآوردن مهمات، سلاحها و معجونهای بهداشتی اضافی، آنها را از حمله محافظت میکند. در همین حال، بازیکن بدخواه قرار است امتیازهای تجربه را جمع آوری کند و استعدادهای خود را تجهیز کند تا از طریق آن دفاع ها از بین برود.
تفاوت این است که Dead By Daylight شکل یک Slasher manhunt را به خود می گیرد، جیسون بیشتر از فِرِدی (Freddy). شما انسان ها را با انواع قاتلان Bespoke تعقیب می کنید و قبل از اینکه خون تازه بیشتری را شکار کنید، لاشههای آنها را روی قلاب ها می اندازید. تنها چالش این است که چقدر کارآمد می توانید قربانیان خود را در گوشه و کنار قرار دهید. از طرف دیگر، Evil Dead به شما کنترل کل گردان غولها را میدهد.
سه گروهی که با بازی عرضه میشوند شامل سه واحد متمایز (basics, elites, و یک boss monster) هستند که همگی تواناییهای فردی خود را دارند. در هر زمان، Demon player میتوانند پشت چرخهای یکی از NPCهای احضار شده در حال محاصره Ash و شرکت بپرند. مدولار (modularity) بودن رویکرد استراتژیک همه تقریباً میتوان گفت بسیار زیاد است، و از آنجایی که Demon player میتواند به معنای واقعی کلمه یکی از بازماندگان را در صورت رعایت آستانههای مشخص در اختیار داشته باشد، آنها باید همیشه درک روشنی از مکانیک طرف مقابل داشته باشند. Evil Dead یک کلاه فوق العاده با مهارت برای یک بازی دارای مجوز دارد، تا جایی که می تواند به طور جدی به عنوان یک ورزش الکترونیکی کار کند.

وقتی همه چیز برای Demon player جمع می شود، قهرمانان را در سراسر اطلس تعقیب خواهید کرد، و به آرامی عزم آنها را از بین میبرید. اعضا دائما در معرض خطر تسخیر شدن هستند، به این معنی که همیشه یک جناح آشکار خارج از میدان دید وجود دارد. میدانید چگونه League of Legends با گلولههای برفی با یک فاجعه میجنگند، وقتی یکی از طرفها شتاب ایجاد کند؟ Evil dead چنین حسی دارد.
Demon playerهای با تجربه احتمالاً نقش همه شخصیتهای متحد را درک میکنند، بنابراین میتوانند روی شفادهندهها تمرکز کنند و پشتیبانهایی را که در هرج و مرج معلق هستند، معطوف کنند. بازماندگان خوشدست میدانند زمانی که در معرض تسلط هستند باید اسلحه های گرم خود را رها کنند و demon of precious را گرسنه نگه دارند. “این همان پویایی موش و گربه است که در سایر بازی های ترسناک دوست دارم.”
Evil Dead ممکن است برای هرکسی که به سراغش میآید و انتظار سرگرمی دارد، کمی سخت باشد. من یک قاتل اصلی در Dead By Daylight هستم، و در چند دور اول که خلبانی Deaditeها را داشتم کاملاً تحت تأثیر قرار گرفتم. (من در نهایت جریان را تغییر دادم، اما پس از اینکه در یوتیوب برای یادگیری برخی از نکات متاگیمینگ جستجو کردم.) مثل همیشه در بازی هایی از این دست، ایفای نقش یک قهرمان به طور قابل توجهی استرس کمتری نسبت به یک شرور دارد.
Evil Dead بازیکنان خود را ترغیب می کند که با هم باشند، که اغلب به اعضای با استعدادتر گروه اجازه میدهد تا برای کسانی که تازه وارد دنیای اموات شدهاند، جبران کنند. صابر اطمینان حاصل کرده است که قهرمانان داستان همیشه فرصت دارند راه خود را به سمت پیروزی پشت سر بگذارند. اگر کسی در گروه بمیرد، میتوان او را در Stone altars که در Arena وجود دارد زنده کرد.

(Image credit: Saber Interactive)
اما مواقع زیادی نیز در Evil Dead وجود دارد که جلوههای سینمایی فوقالعادهاش بر هر حداقلی که در صفحه آمار انجام میدهم غلبه میکند. هِنری (Henry) قرمز تنها در جنگل است، در آستانه یک دیوانگی تمام عیار. من دوجین تله فریبنده در مسیرش گذاشتم و او را به زانو درآوردم در حالی که مثل بچه ای در خانه ای خالی از سکنه بین آنها میچرخید. Henrietta، شخصیت رئیس جناح Warlord و یکی از شرورهای بزرگ Evil Dead در تمام دوران، این حرکت را انجام می دهد که در آن فقط زندگی را از جمجمه یک بازیکن بیرون می کشد.
فقط در صورتی می توان جلوی آن را گرفت که به او حمله شود، که باعث میشود وقتی همه اعضای سرنگون شوند، به یک کودتای رضایتبخش تبدیل شود. دیو (Demon) میتواند ماشینهای فرار را در جنگلها بسوزاند، به این معنی که درگیری میتواند با سوختن یک کامیون ماک به سمت بازماندگان قطع شود. بازیهای ترسناک چندنفره باید هیجانهای فوقالعاده نوجوانانه خود را حفظ کنند، زیرا اختیارات بیشتری را به انسانها میدهند، زیرا هیچکس نمیخواهد دنیای پرشکوه Evil Dead را صرفاً از طریق مکانیکهای سرد و حساسیتزدایی تجربه کند.
این یک بازی ویدیویی است که به شما امکان میدهد با یک اسکلت فلوت نوازی، گروه مردگان خود را هوس کنید. هم خنده دار است و هم اغلب تفاوت بین پیروزی و شکست. و تمام پیچک های مزخرف سری را در بسته ای قرار می دهد که با انبوهی از فتنه های رقابتی مشت می شود. این یک بازی ویدیویی است که به شما امکان میدهد با یک اسکلت فلوت نوازی، گروه مردگان خود را هوس کنید.
هم خندهدار است و هم اغلب تفاوت بین پیروزی و شکست. و تمام پیچک های مزخرف سری را در بسته ای قرار می دهد که با انبوهی از فتنه های رقابتی مشت می شود. این یک بازی ویدیویی است که به شما امکان میدهد با یک اسکلت فلوت نوازی، گروه مردگان خود را هوس کنید. هم خنده دار است و هم اغلب تفاوت بین پیروزی و شکست.
در گرماگرم نبرد، وقتی لژیونی از اسکلتهای وایکینگهای ژولیده از شکاف سرازیر میشوند، گاهی اوقات شما فقط میخواهید بنشینید و اکشن را تماشا کنید که انگار اوج کمپین جنگ توتال است. نرخ فریم در تمام مسابقات من روی 60 قفل شده بود، که با توجه به تعداد زامبی های غارتگر که ممکن است به طور همزمان مدیریت کنید، قابل توجه است.

مطمئناً Evil Dead ناتمام به نظر نمی رسد، اما به نظر می رسد اولین قدم به سمت چیزی بزرگتر باشد.
این ماهیت توسعه بازی در سال 2022 است. تجربیات چندنفره عالی بیشماری با این امید به مخاطبان منتقل میشوند تا تیم به سادگی بتواند روی آنها کار کند. گاهی اوقات نتیجه می دهد، و گاهی اوقات خودتان را می بینید که 20 دقیقه منتظر می مانید تا وارد مسابقه Spellbreak شوید و به این فکر می کنید که چه چیزی می تواند باشد. مطمئناً Evil Dead ناتمام به نظر نمی رسد، اما به نظر می رسد اولین قدم به سمت چیزی بزرگتر باشد.
0 دیدگاه