زمان بارگیری طولانی شد؟ کلیک کنید.
Loading page
در حال بارگیری، لطفا شکیبا باشید.
درحال خواندن: گزیده ای از داستان و تاریخچه بازی The Forest
The forest

گزیده ای از داستان و تاریخچه بازی The Forest

نگاشته شده توسط آندرومدا در ویکی گیم

زمان مطالعه: (تعداد کلمات: )

The forest
کاتالوگ Ori and the Will of the Wisps

اطلاعات بازی

سازنده:

Endnight Games

ناشر:

Endnight Games

کارگردان:

بن فالکون

طراح:

آنا ترخوا

برنامه نویس:

Guillaume Kehren

آهنگساز:

گبه کاسترو

انجین بازی سازی:

یونیتی

پلتفرم:

ویندوز
پلی استیشن 4

تاریخ انتشار:

ویندوز
30 آوریل 2018
پلی استیشن 4
6 نوامبر 2018

ژانر:

ترسناک بقا، بازی بقا

حالت:

تک نفره، چند نفره

The forest یک بازی ویدئویی ترسناک بقا است که توسط Endnight Games ساخته و منتشر شده است. بازی در شبه‌جزیره‌ای دورافتاده و پوشیده از جنگل اتفاق می‌افتد، جایی که شخصیت بازیکن، اریک لبلانک، باید با هیولاهای آدم‌خوار مبارزه کند، در حالی که به دنبال پسرش تیمی پس از سقوط هواپیما می‌گردد. 

The forest دارای گیم پلی غیرخطی در یک محیط جهان باز است که از منظر اول شخص انجام می شود، بدون ماموریت یا ماموریت تعیین شده، و به بازیکن قدرت می دهد تا تصمیمات خود را برای بقا بگیرد. پس از یک مرحله بتا دسترسی زودهنگام چهار ساله، بازی در فروردین 1397 (آوریل 2018) برای ویندوز و در آبان 1397 (نوامبر 2018) برای پلی استیشن 4 منتشر شد. این بازی یک موفقیت تجاری بود و تا پایان سال 2018 بیش از پنج میلیون نسخه فروخت. دنباله‌ی بازی Sons of the Forest در دست توسعه است و قرار است در تاریخ 4 اسفند 1401 (23 فوریه 2023) برای ویندوز منتشر شود.

فهرست محتوا

گیم پلی The forest

در بازی The forest، بازیکنان کنترل Eric LeBlanc (شخصیت شما در بازی The forest) را در دست دارند و باید در یک شبه جزیره جنگلی در جستجوی پسرش تیمی باشد، که پس از یک سانحه هوایی ویرانگر گم شده است و شما باید زنده بمانید تا او را بیابید. بازیکنان باید با ایجاد پناهگاه، سلاح و سایر ابزارهای بقا زنده بمانند. ساکنان شبه جزیره، همراه با موجودات مختلف جنگلی، قبیله‌ای از جهش یافته‌های آدمخوار هستند که در روستاها و در غارهای عمیق زیر شبه جزیره زندگی می‌کنند. در حالی که آنها لزوماً همیشه با بازیکن خصمانه نیستند، رفتار معمول آنها به ویژه در طول شب پرخاشگرانه است.

با این حال، توسعه دهندگان The forest می‌خواستند بازیکنان سوال کنند که آیا قبیله آدمخوار شبه جزیره دشمن بازیکن است یا برعکس!؟ به عنوان مثال، زمانی که آدمخوارها برای اولین بار با بازیکن روبرو می‌شوند، ممکن است در حمله تردید کنند و در عوض بازیکن را از راه دور مشاهده کنند، سعی کنند از طریق شکلک ها با بازیکن ارتباط برقرار کنند و گشتی را در اطراف کمپ اصلی بازیکن بفرستند. 

در نبرد، آنها مرتباً سعی می کنند از یکدیگر در برابر آسیب محافظت کنند، مشعل‌ها را بردارند، بازیکن را محاصره کنند، پشت پوشش پنهان شوند، و افراد زخمی را به محل امن بکشانند، فاصله آنها را حفظ کنند، از تصمیمات تاکتیکی استفاده کنند، و نمی‌خواهند بیش از حد در قلمرو ناشناخته قرار گیرند، و گه‌گاه از ترس تسلیم شوند. آنها همچنین از آتش می ترسند و گاهی اوقات اگر آتش یا مشعل در نزدیکی وجود داشته باشد از نزدیک شدن به بازیکن خودداری می‌کنند. اگرچه هیچ ماموریت مشخصی وجود ندارد، و یک نتیجه اختیاری برای بازی وجود دارد.

همانطور که بازیکن در طول بازی The forest پیشرفت می‌کند و غارهای زیر سطح جنگل را کاوش می‌کند، با جهش های عجیب و غریب فزاینده‌ای از جمله نوزادان تغییر شکل یافته و جهش یافته‌ها با چندین زائده اضافی روبرو می شود. این بازی همچنین دارای یک چرخه روز و شب است که بازیکن می‌تواند یک پناهگاه و تله بسازد، حیوانات را شکار کند و در طول روز مواد لازم را جمع آوری کند و در شب در برابر جهش یافته‌ها از خود دفاع کند.

در بازی The forest به بازیکن یک کتاب راهنمای بقا، با یادداشت هایی در مورد حیات وحش کشف شده در شبه جزیره، و یک لیست اساسی برای کمک به راهنمایی بازیکنان داده می‌شود. این کتاب راهنما همچنین به بازیکنان اجازه می‌دهد تا نقشه‌هایی را برای سازه‌های مختلف (مانند آتش‌سوزی، دیوارها و خانه‌های درختی) در بازی قرار دهند. به سادگی یک طرح اولیه را انتخاب کنید، سپس آن را در جهان باز قرار دهید. پس از قرار دادن، منابع لازم (مانند سنگ ها و کنده ها) را برای تکمیل سازه جمع‌آوری کنید. اکثر پناهگاه‌ها دارای گزینه‌ای برای ذخیره بازی هستند، زیرا هیچ ذخیره خودکاری در بازی وجود ندارد.

اقلامی که بازیکن در دنیای The forest جمع می‌کند (مانند گیاهان، خز حیوانات یا ابزار) را می‌توان در موجودی ذخیره کرد. این موجودی شامل یک سیستم ساخت و ساز است که بر اساس دانش و تجربه بازیکن در ایجاد اقلام است. برای ساخت یک تبر، بازیکن باید یک چوب، سنگ و طناب را جمع کند، سپس یک چوب، سنگ و طناب را با هم ترکیب کند، زمانی که همه آیتم‌ها در فضای ساخت و ساز قرار گرفتند، نماد چرخ‌دنده نشان می‌دهد که بازیکن می‌تواند آنها را ترکیب کند. در اینجا، بازیکن همچنین ممکن است دو مورد را برای انتخاب سریع انتخاب کند.

HUD کل سلامت، انرژی، استقامت، گرسنگی و تشنگی بازیکن را نشان می‌دهد. آب را می‌توان از دریاچه ها و رودخانه‌ها به دست آورد، اما بیشتر آنها آلوده هستند و باعث ایجاد عوارض جانبی برای بازیکن می شوند. آب آلوده را می توان برای تصفیه آن جوشاند، یا یک جمع کننده آب برای جمع‌آوری آب تمیز باران ساخته شود. غذا باید از حیوانات، گیاهان و سایر انسان‌های دنیا (زامبی‌ها) تهیه شود.

طرح The forest

بازی با اریک لبلانک (Eric LeBlanc) شروع می‌شود که با پسرش تیمی در هواپیما نشسته است، قبل از اینکه هواپیما ناگهان در شبه جزیره ای دورافتاده با جنگل های انبوه سقوط کند. با وجود اینکه اریک سرگشته تنها بازمانده این تصادف است، با درماندگی تماشا می‌کند که تیمی قبل از اینکه بیهوش شود توسط مردی که با رنگ قرمز پوشانده شده ربوده می‌شود. 

پس از بیدار شدن در خرابه، اریک در جستجوی پسرش می‌رود اما متوجه می‌شود که شبه جزیره توسط جهش یافته‌های آدمخوار وحشی اشغال شده است و مجبور می‌شود در حالی که در زمین زنده می‌ماند از خود دفاع کند. در جستجوی خود، اریک سرنخ هایی از محل اختفای تیمی به شکل نقاشی های مداد رنگی در چندین غار پیدا می‌کند. اریک همچنین ممکن است مرد قرمزپوش را از فاصله دور ببیند که اگر نزدیک شود فرار می‌کند.

نقاشی‌های تیمی سرانجام اریک را به یک مجموعه آزمایشگاهی متروکه زیرزمینی که متعلق به Sahara Therapeutics است، یک شرکت تحقیقاتی بزرگ که مسئول آزمایش با موجودات در شبه جزیره است، هدایت می‌کند. اریک با ورود به آزمایشگاه، پرسنل آزمایشگاه را مرده می‌بیند و متوجه می شود که آنها در حال مطالعه یک مصنوع به نام ابلیسک رستاخیز (Resurrection Obelisk) هستند. این مصنوع که توسط گروهی مرموز به نام Ancient Ones ایجاد شده است، قدرت زنده کردن مردگان را دارد اما نیاز به قربانی کردن یک کودک دارد. 

اریک همچنین می‌فهمد که رباینده پسرش، دکتر متیو کراس (Matthew Cross)، قبل از اینکه دخترش مگان را به دست یک جهش یافته فراری از دست بدهد، محقق ارشد این مرکز بوده است. کراس که از مرگ دخترش دیوانه شده بود، به استفاده از این مصنوع متوسل شد و تیمی را به عنوان قربانی برای احیای مگان ربود.

اریک به زودی کراس را مرده و پس از آن مصنوع را پیدا می‌کند تا جسد تیمی را در داخل پیدا کند، که قبلاً برای احیای مگان قربانی شده بود. با وجود اینکه برای نجات پسرش خیلی دیر شده است، اریک متوجه می شود که دستگاه متصل به مصنوع هنوز هم می تواند برای احیای تیمی مورد استفاده قرار گیرد و در جستجوی یک قربانی به عمق تأسیسات می‌رود. 

اریک در نهایت با مگان احیا شده روبرو می‌شود اما متوجه می‌شود که دستگاه او را به یک جهش یافته آدمخوار تبدیل کرده است و مجبور می‌شود وقتی او جهش بیشتری پیدا کرد او را بکشد. سپس سعی می‌کند از بدن مرده او به عنوان قربانی برای بازگرداندن تیمی استفاده کند، اگرچه در نهایت به شکست منجر می‌شود زیرا یک قربانی زنده لازم است. 

او سپس به رصدخانه تأسیسات می‌رسد و مصنوع دومی به نام Power Obelisk را کشف می‌کند که به عنوان یک نوع دستگاه EMP عمل می‌کند که قادر است هواپیماها را هنگام فعال کردن پایین بیاورد، به این معنی که کراس از آن برای ایجاد سقوط هواپیما استفاده کرده است. سپس اریک با فعال کردن مصنوع در هنگام عبور یک پرواز مسافری از بالای سر یا خاموش کردن آن مواجه می‌شود.

بازی The forest دارای دو پایان است:

  1. اگر Eric LeBlanc آن دستگاه (Power Obelisk) را فعال کند، باعث سقوط هواپیما می شود و به طور ضمنی می‌توان گفت که قربانی برای احیای تیمی پیدا کرده است. یک سال بعد، اریک و تیمی ظاهراً نجات یافته‌اند و به یک برنامه گفتگو دعوت می‌شوند تا کتاب اریک را تبلیغ کنند، کتابی که تجربیات او در شبه جزیره را شرح می‌دهد. در طول نمایش، تیمی ناگهان سقوط می‌کند و به شدت شروع به لرزیدن می‌کند، به نظر می‌رسد که مانند مگان در شرف جهش است. اریک به تیمی آرامش می‌دهد و او به حالت عادی باز می‌گردد. سال‌ها بعد، تیمی مسن‌تر در آپارتمانش نشان داده می‌شود که در حال بررسی جزیره‌ای با برچسب “Site 2” است در حالی که هنوز در تلاش برای سرکوب جهش‌های خود است.
  2. اگر Eric تصمیم بگیرد که این مصنوع را خاموش کند، به بهای مرده ماندن تیمی، جان همه افراد حاضر در هواپیما را نجات می‌دهد. سپس اریک مرکز را ترک می‌کند و عکس تیمی را می‌سوزاند و تصمیم می‌گیرد که برود. پس از این کات سین نهایی، کنترل اریک به بازیکن بازگردانده می‌شود، که می‌تواند گیم پلی را در شبه جزیره ادامه دهد.

توسعه و انتشار

The Forest از فیلم‌های فرقه‌ای مانند The Descent و Cannibal Holocaust و بازی‌های ویدیویی مانند Don’t Starve الهام گرفته شده و به عنوان بخشی از Steam Greenlight در سال 1391 (2013) پذیرفته شد. توسعه‌دهندگان کانادایی Endnight Games گفته‌اند که دیزنی الهام‌بخش این بازی بوده و اظهار داشته‌اند که آنها نمی‌خواهند کل بازی کاملاً «تاریک و افسرده‌کننده» باشد. این بازی برای سازگاری با Oculus Rift در حال توسعه است. هدست واقعیت مجازی، پس از افزودن یک گزینه حالت co-op در طول توسعه، تیم اظهار داشت که آرزو دارند بازی از احساس چند نفره عظیم بازی‌های دیگر، مانند DayZ و Rust دور بماند.

تیم سازنده پیشینه‌ای در زمینه جلوه های بصری فیلم دارد و روی فیلم هایی مانند The Amazing Spider-Man 2 و Tron: Legacy کار کرده است. بودجه اولیه بازی 125000 دلار بود. این بازی برای اولین بار برای ویندوز از طریق دسترسی زودهنگام در 9 خرداد 1393 (30 مه 2014) منتشر شد قبل از اینکه به طور رسمی در 10 اردیبهشت 1397 (30 آوریل 2018) منتشر شود. بعداً در 15 آبان 1397 (6 نوامبر 2018) برای پلی استیشن 4 منتشر شد. The forest با استفاده از موتور Unity ساخته شده است.

افتخارات

بازی The forest در دوره دسترسی اولیه خود با استقبال مثبتی روبرو شد. این بازی تا آذر 1397 (نوامبر 2018) بیش از 5.3 میلیون نسخه بر روی ویندوز فروخت. موفقیت این بازی باعث ایجاد یک دنباله به نام Sons of the Forest شد که در دست توسعه است. Sons of the Forest در 4 اسفند 1401 (23 فوریه 2023) اکران خواهد شد.

نظرات: 0

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته شده توسط آندرومدا

عناوینی که احتمالا دوست دارید بخوانید

FreeGames Logo SVG

مشترک خبرنامه ما شوید

 

برای با خبر شدن از جدیدترین اخبار و اتفاقات فری گیمز و یا مطلع شدن از شروع مسابقات، جنشواره ها و... حتما پیشنهاد می‌کنیم عضور خبرنامه فری گیمز شوید! 

با موفقیت مشترک شدید!

در پینترست پین کنید

این را به اشتراک بگذارید
به روز رسانی مطالب
FreeGames دریافت و آگاهی از جدیدترین اخبار و رویداد های فری گیمز
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها