درحال خواندن: بررسی بازی Rocket League Sideswipe

بررسی بازی Rocket League Sideswipe

نویسنده Amir Dashti
1 سپتامبر 2023

زمان مطالعه: ( تعداد واژه‌ها: )

ترکیبی عالی و زیبا از فوتبال و ماشین در Rocket League Sideswipe که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. ایده بازی فوتبال و ماشین‌ها به خودی خود ایده خوبی است، اما این احساسی است که Rocket League آن را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند. سرعت جالب، ماشین‌های کاملاً کنترل‌شده، و سیستم فیزیکی خاص، هر بازی را به ترکیبی از اجرای هوشمند و شانس غیرقابل پیش‌بینی تبدیل می‌کند. همچنین نسخه موبایل بازی Rocket League نیز باید همین گونه باشد، و این قابل توجه است که چقدر Rocket League Sideswipe در دستگاه موبایل کوچک شده ولی همچنان مشاهده می‌کنیم که Rocket League دقیقاً همان چیزی را به تصویر می‌کشد که همتای او در کامپیوتر به نمایش در می‌آید. قطعا لذت می‌برید!

Rocket League

Sideswipe در ایجاد مفهومی از Rocket League که به بازی موبایلی کمک می کند، موفق می شود. این پلتفرمی است که در آن زمان در فواصل زمانی کوتاه سپری می‌شود و بهترین بازی‌ها آنهایی هستند که نقطه شیرینی بین کنترل قوی و کاهش پیچیدگی پیدا می‌کنند. برای توسعه دهنده Psyonix، این نقطه شیرین با در نظر گرفتن اصول Rocket League و صاف کردن آنها در یک نسخه دو بعدی از بازی سه بعدی پیدا می شود. این هنوز هم فوتبال با اتومبیل است (یا بسکتبال با اتومبیل، بسته به لیست پخشی که انتخاب می کنید)، اما به جای پوشش کامل یک زمین فوتبال سه بعدی، فقط باید با تمام اقدامات در یک هواپیما مقابله کنید.

نمای جانبی میدان به این معنی است که چند عنصر Rocket League در نسخه موبایل متفاوت عمل می کنند. برای مثال، نمی‌توانید با ماشین‌های دیگر تصادف کنید – فقط توپ، کف و دیوار بر وسیله نقلیه شما در حال حرکت تأثیر می‌گذارد. و از آنجایی که گل‌ها نمی‌توانند افقی باشند، در عوض به صورت عمودی در هوا با لبه‌ای در بالا و پایین گسترش می‌یابند و از شما می‌خواهند که برای گلزنی، ضربات خود را کمی بلند کنید.

اگرچه بازی یک نسخه دو بعدی از Rocket League به نظر می رسد که می تواند اساس بازی مبتنی بر مهارت را از بین ببرد، در بازی سه بعدی، Rocket League در مورد کنترل فضا، استفاده از تقویت کننده های موشک برای تعقیب توپ در هوا و یافتن زوایای حمله غیرمنتظره است. اما عمودی بودن میدان دوبعدی، تا حد زیادی به لطف روشی که کنترل‌ها بین بازی بزرگ‌تر و تجسم کوچک‌تر آن ترنسفر شده‌اند، همین حس را حفظ می‌کند.

ماشین‌ها دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که در Rocket League اصلی انجام می‌دهند، با مانورهای جاخالی قدرتی که به شما کمی شتاب بیشتری می‌دهد یا احساس یک ضربه را ایجاد می‌کند و تقویت‌کننده‌های موشکی که می‌تواند سرعت ماشین شما را به سمت موقعیت مورد نظرتان بیشتر کند یا شما را به هوا بفرستد. رویکرد دو بعدی و هدف عمودی به این معنی است که بیشتر Sideswipe هوابرد است و فیزیک شناور Rocket League به خوبی به این رویکرد تبدیل می شود.

Rocket League

Rocket League عمدتاً در مورد مهارت داشتن در روشی که می توانید ماشین خود را به پرواز درآورید و نحوه عملکرد آن در هوا است، و همین امر در مورد Sideswipe نیز صادق است. مهارت و چالش بازی در این است که ماشین کوچک شما را در نقطه مناسب برای توقف یک ضربه بزرگ یا ضربه زدن به یک دروازه قرار دهد. از آنجایی که فضای دوبعدی تمرکز روی پرواز را حفظ می‌کند.

Sideswipe همچنان از راه‌های مشابهی مانند بازی بزرگ‌تر احساس خوبی دارد. اگرچه این نسخه از رقابت ساده شده است، اما عناصر کلیدی یادگیری ویژگی‌های پرواز اتومبیل‌ها، پیش‌بینی فیزیک بازی و ساخت بازی‌های بزرگ به خوبی به دست می‌آیند.

چیزی که باعث می شود همه چیز کار کند این است که کنترل های Sideswipe چقدر پاسخگو هستند. Psyonix کار خارق‌العاده‌ای انجام داده است تا سرعت سریع و ماهیت هوابرد Rocket League را به فضای دو بعدی، صفحه نمایش کوچک و کنترل‌های لمسی بیاورد.

سایدوایپ (Sideswipe) دارای سه دکمه است – معادل یک چوب کنترلی آنالوگ برای هدایت دماغه ماشین شما (و در نتیجه تعیین مکان رانندگی یا نحوه پرواز آن)، دکمه ای برای پرش که می توانید برای فعال کردن حرکت جاخالی دوبار ضربه بزنید، و یک دکمه دکمه تقویت کننده که موشک های شما را فعال می کند. باز هم، سادگی در بازی در اینجا وجود دارد، زیرا شما در واقع فقط روی یک دکمه ضربه می زنید و از انگشت شست دیگر خود برای هدایت ماشین خود استفاده می کنید.

نمایش دو بعدی و کنترل‌های لمسی بسیار خوب با هم کار می‌کنند. اندازه میدان نسبت به ماشین شما به این معنی است که فضای زیادی برای قرار دادن انگشتان شست خود بدون اینکه احساس کنید در حال پوشش دادن عمل هستید وجود دارد، و از آنجایی که شما فقط تعیین می کنید که ماشین شما روی محورهای X و Y قرار دارد، چوب شست را لمس می کند. کنترل فقط به این معناست که به خودتان نشان دهید به کجا می خواهید بروید. با وجود نداشتن دکمه‌های فیزیکی، همه چیز فشرده و پاسخ‌گو به نظر می‌رسد، و از آنجایی که کارها نسبتاً ساده هستند، متوجه نمی‌شوید که موقعیت کنترل‌ها روی صفحه را بدون احساس کردن آنها از دست بدهید.

با این حال، وقتی یک کنترلر را به دستگاه تلفن همراه خود متصل می کنید، Sideswipe در بهترین حالت خود قرار دارد. به همان اندازه که کنترل های لمسی خوب هستند، بازخورد لمسی هدایت یک انگشت شست واقعی یا فشار دادن یک دکمه فیزیکی یک مزیت جدی دارد. همانطور که در مورد تمام بازی های کنترل لمسی وجود دارد، در نهایت انگشت شست خود را بیش از حد در یک جهت حرکت می دهید و برای کنترل مناسب باید موقعیت خود را تغییر دهید. محدودیت‌های کنترل‌های لمسی، سقف مهارتی را ایجاد می‌کنند که مزایای کنترلر امکان فراتر رفتن از آن را فراهم می‌کند.

Sideswipe

در حال‌حاضر شامل سه حالت بازی است که همه آنها رتبه بندی می شوند:

Duels، Duos و Hoops. دو مورد اول به ترتیب مسابقات استاندارد یک به یک یا دو به دو هستند، که زمین‌ها کمی تنظیم شده‌اند تا زمانی که هم تیمی‌تان در مسابقه دوئل از شما حمایت نمی‌کنند، امتیاز دادن کمی آسان‌تر شود. Hoops حالت متناوب بسکتبال را با ماشین‌ها در Rocket League به ارمغان می‌آورد که از شما می‌خواهد توپ را از بالا به داخل دروازه بیندازید. به اندازه کافی متفاوت بازی می کند تا کمی تنوع را به تجربه بازی ارائه دهد. هنگامی که بازی‌ها را جستجو می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که کدام یک از سه لیست پخش گنجانده شده است، به شما این امکان را می‌دهد که نوع خاصی از تجربه را دنبال کنید یا همه آنها را با هم ترکیب کنید. هر تغییر به اندازه کافی تغییر در فرمول است تا چیزها را تازه و جالب نگه دارد، بدون اینکه به لطف این واقعیت که مسابقات در هر بار فقط دو دقیقه طول می کشد، استقبال بیشتری از آن باقی بماند.

در حال حاضر، Sideswipe یک بازی رایگان و بدون ابزار کسب درآمد است، با تکمیل مسابقات، برنده یا باخت، امتیازهای تجربه‌ای را به دست می‌آورید، که ارز درون بازی را برای شما به ارمغان می‌آورد و پاداش‌های زیبایی را در مسیر پاداش مانند پاس نبرد باز می‌کند. همچنین یک سری «چالش‌ها» وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تکمیل کنید که به صورت XP پاداش می‌دهند – مواردی مانند «برنده شدن در سه مسابقه دوئل» یا «پنج مسابقه با این بدنه ماشین خاص». هیچکدام به دشوار نیستند، اما به شما چیزی بیشتر می دهند تا در حین بازی روی آن تمرکز کنید. سیستم پیشرفت نیز دقیقاً در کنار هم قرار می‌گیرد و جوایز کوچک زیادی را در طول مسیر ارائه می‌کند که به غیر از افزایش رتبه در هر یک از فعالیت‌ها، انگیزه‌ای برای بازی کردن به شما می‌دهد. یکی فرض می‌کند که این بازی در آینده نوعی ساختار درآمدزایی را اتخاذ خواهد کرد و احتمالاً مشابه ساختار Rocket Pass پولی Rocket League اصلی خواهد بود، اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم چگونه می‌تواند روی بازی تأثیر بگذارد.

با این حال، در حال‌حاضر، Rocket League Sideswipe یک بمب است. این نسخه کوچک شده Rocket League است که تجربه را ساده و کوچک می کند، بدون اینکه ماهیت اساسی آن را قربانی کند. همچنین با استفاده از بازی‌های فوق سریع، مکانیک‌های قابل درک و کنترل‌های عالی، به‌خوبی از رسانه موبایل بهره می‌برد. Sideswipe نسخه کوچک‌تر، سریع‌تر و سبک‌تر Rocket League است که هنوز دلیل جذابیت نسخه اصلی را نشان می‌دهد، و این کاملاً یک بازی است که باید برای آن فضا در تلفن خود ایجاد کنید.

L
نمایش/مخفی کردن نقد و بررسی (0 نظر )

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره نویسنده

Amir Dashti