در Deathloop میبینیم که یک ترفند جادویی خوب، غیرممکن ها را ممکن می کند و حس شگفتی کودکانه را القا می کند. هر شعبدهبازی را تماشا کنید که با تدبیر، هدایت عجیب یا توهم نوری، مخاطب را خیره میکند و حتی حرفهایترین افراد را خواهید دید که حالتی از حیرت به چهره دارند. این یک نوع منحصر به فرد از شادی است که تقریباً همیشه با نیاز مبرم به کشف حقه دنبال می شود. “چطور؟” را تماشاگران می پرسند و سعی می کنند آن را درک کنند.
سالهاست که استودیو Arkane، شگفتانگیزترین ترفندهای جادویی را در اطراف خود انجام داده است. که از طریق سری Dishonored و Prey، جهانهایی را ارائه میکند که خیرهکننده و پیچیده طراحی شدهاند و از همه مهمتر امکانات به ظاهر بیپایانی را در اختیار بازیکن قرار میدهند. همه اینها در کنار کارگردانی هنری خیرهکننده، شخصیت های به یاد ماندنی و داستان های متقاعد کننده را نشان میدهد.
بازی Deathloop ساخته استودیو Arkane
بازیهای Arkane شبیه ساختههای غیرممکن هستند، هر یک مجموعه پیچیدهای از سیستمها و مکانیکهای به هم پیوسته هستند که فضایی پویا را ارائه میکنند که در آن بازیکنان دعوت میشوند تا ماهیت ساعتی خود را به صدا درآورند و به تماشای واکنشهای آن بدون از هم پاشیدن بپردازند. Deathloop به عنوان یک بازی اکشن، تلاش چشمگیر دیگری از Arkane در این زمینه است. اما چیزی که آن را ارتقا میدهد و آن را به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۲۱ GameSpot تبدیل میکند این است که پس از شگفتزده شدن توسط یک ترفند جادویی، همه آنچه را که میخواهیم به ما میدهد.
در بررسی خود از Deathloop، آن را به عنوان یک بازی دروننگر توصیف کردم که در آن Arkane نام تجاری خود با بازیهای اکشن پایان-باز تخریب میکند و تمام قطعات لازم برای آن را ارائه میکند. پس از گذشت چندین ساعت از آن بازبینی، متوجه شدم که این مورد به عنوان یک دستاورد چقدر معنادار است و تأثیری که میتواند داشته باشد.
نمی توان نادیده گرفت که چقدر تاثیرگذار است که Arkane یک بازی با الهام از ژانرهای “هاردکور” متعددی مانند roguelite ایجاد کرده است و آن را به گونه ای ارائه کرده است که برای همه قابل دسترس باشد. و حتی تاثیرگذارتر این است در حالی که هویت خود را به عنوان یک توسعه دهنده بازی حفظ کرده این کار را انجام داده است. همه چیزهایی که بازیهای قبلی این استودیو را مجبوب کرده را میتوان در Deathloop پیدا کرد و هر قطعه به خوبی اجرا شده است.
Blackreef یک محیط جذاب است که در آن ساکنان آن می دانند که هیچ چیز مهم نیست زیرا جهان به طور نامحدود دوباره تنظیم می شود. و طبیعتاً این راه را برای ظهور بهترین نوع از فریک ها و صعود به اوج هموار می کند. Blackreef’s Visionaries شخصیتهای برجستهای هستند که بهعنوان افراد متفاوت، اهداف ترور چالش برانگیزی هستند. در کنار همه آنها، دو شخصیت اصلی، Colt (کلت) و Julianna (جولیانا) ، حتی بیشتر به یاد ماندنیاند. ماهیت واقعی رابطه این دو نفر یک خط داستانی فریبنده است و مکالمات متقابل بین آنها خنده دار، ترسناک و گاهی اوقات غم انگیز است.

Deathloop همچنین یک بازی است که نمایش را در جلو و مرکز قرار می دهد به گونه ای که طبیعی و بدون دردسر باشد. همه چیز از طرز نگاه و صحبت شخصیتها گرفته تا موسیقی، مد و انتخابهای زیباییشناختی یا مستقیماً از فرهنگ سیاهپوستان الهام گرفته شدهاند یا به شیوهای معتبر به آن ادای احترام میکنند. همه اینها با هم جمع می شوند تا تجربه ای را ایجاد کنند که کاملاً متعلق به Arkane است.
در Deathloop چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد، اما همچنین به دلیل پتانسیلی که برای تأثیرگذاری بر نسل های آینده طراحان و توسعه دهندگان دارد، یک نسخه برجسته است. این یک استاد کلاس در مورد نحوه ساخت بازیهای Arkane است، بنابراین بازی Deathloop همچنین تمرینی برای درک اینکه چگونه تیمی که در سبک immersive sim بینظیر است، چندین بار حقه جادویی خود را انجام داده است. این احساس مانند یادگیری دانش ممنوع است، نوعی مکاشفه که شما را از دایره جادویی بیرون میاندازد. میتوانید مطمئن باشید که درسهایی که این بازی ارائه میدهد به افراد قدرت میدهد تا دست خود را در آن امتحان کنند و بازیها برای آن بهتر خواهند بود.
Deathloop همان نگاه کردن به پشت پرده است که خیلی ها به شدت آن را می خواستند. آرکان (Arkane) به ما نشان می دهد که چگونه می توانیم غیرممکن ها را ممکن به نظر برسانیم.
0 دیدگاه