Ori and the Will of the Wisps توسط استودیوی Moon، یک استودیوی مستقر در وین با مشارکت کنندگان در سراسر جهان ساخته شده است. این بازی مبارزات تنومند جدیدی را معرفی میکند و جلوههای بصری آن از حالت دو بعدی در جنگل کور، به مدلهای سهبعدی که در پسزمینههای چندلایه در Will of the Wisps بازی میشوند، بازنگری شده است.
پس از انتشار، بازی Ori and the Will of the Wisps مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت و منتقدان از این بازی به عنوان نمونه ای از بیان هنر زیبایی در بازی های ویدیویی یاد کردند. ستایشی که شامل حال این بازی شد شامل داستان، شخصیت ها، تصاویر بصری، مبارزه، عناصر کاوش، محیطها، دنبالههای تعقیب و گریز و موسیقی متن بود.
داستان بازی Ori and the Will of the Wisps
داستان بازی Ori and the Will of the Wisps بلافاصله پس از وقایع اوری و جنگل کور اتفاق میافتد و توسط درخت روح در جنگل نیون روایت میشود. آخرین تخم کورو از تخم بیرون میآید و یک جغد به دنیا میآورد که اوری، نارو و گومو او را کو مینامند و به عنوان عضوی از خانواده خود بزرگ میکنند. کو که با بال آسیب دیده به دنیا میآید، نمیتواند پرواز کند تا زمانی که گومو پر کورو را به آن بچسباند. کو و اوری به پروازی می روند که در نهایت آنها را از نیبل خارج می کند و به نیوون می برد، جایی که طوفانی آنها را از هم جدا می کند.
جستجوی اوری برای Ku در نهایت آنها را به Kwolok، وزغی که بر فراز مرداب Inkwater و برخی از ساکنان Niwen، Moki، میبرد. آنها به اوری میگوید که کو در جنگلهای خاموش است، خانه سابق موکیها که اکنون به قبرستان متروک جغدها تبدیل شده است، اما با ناپاک بودن آبهای نیون، اوری باید چرخهای The Wellspring را دوباره به حرکت درآورد تا وارد آنها شود. Kwolok همچنین به Ori صدای جنگل می دهد تا آنها را در سفر راهنمایی کند. در همین حین، نارو و گومو از طریق یک قایق به نیون میروند تا اوری و کو را پیدا کنند.
پس از به حرکت درآوردن چرخهای The Wellspring و پاک کردن آب نیون، اوری وارد جنگلهای خاموش میشود. در آنجا دوباره با کو متحد می شوند، اما این جفت با Shriek، جغدی بد شکل و بدجنس که در بدو تولد یتیم بود و توسط بقیه همنوعانش طرد شده بود، برخورد میکنند و بر جنگل های خاموش حکومت میکند و نیوون را به وحشت می اندازد. Shriek به اوری حمله میکند و کو را میکشد…!
گیم پلی بازی Ori and the Will of the Wisps
Ori and the Will of the Wisps یک بازی در سبک مترویدوانیا دو بعدی است. یک بازی پلتفرم با تاکید بر اکتشاف، جمعآوری آیتمها و ارتقاء و بازگشت به مناطق غیرقابل دسترس قبلی. بازیکن اوری، یک روح نگهبان سفید را کنترل می کند. به عنوان Ori، بازیکنان باید بپرند، بالا بروند، سر بخورند، و بین پلتفرم های مختلف عبور کنند تا معماهای پیچیده را حل کنند. گیم پلی به شکل Metroidvania باز میشود، با تواناییها و ارتقاءهای جدید که به بازیکنان این امکان را میدهد تا مناطقی از نقشه را که قبلاً غیرقابل دسترس بودهاند، باز کنند. برخی از عناصر اساسی گیم پلی از فرنچایزهای Rayman و Metroid الهام گرفته شده اند.
برخلاف نسخه قبلی خود Blind Forest، Will of the Wisps به جای قرار دادن ذخیره دستی “پیوندهای روح” به ذخیره خودکار متکی است. سیستم ارتقای متوالی عنوان اول برای سیستمی از “shards” (الهام گرفته از سیستم “materia” سری Final Fantasy) کنار گذاشته شده است، که میتوان آن را در طول بازی خریداری یا پیدا کرد تا آمار Ori را ارتقا یا تغییر دهد. حملات Ori را می توان از طریق یک منوی شعاعی مناسب مدیریت کرد، و گوی هایی برای افزایش سلامت و انرژی Ori را می توان در سراسر نقشه یافت.
0 دیدگاه